Internet2011-11-22
5

Facebook i Gazeta.pl przed NK.pl, Google i Interia w górę

We wrześniu Facebook i serwisy Gazeta.pl zanotowały więcej użytkowników niż NK.pl. Natomiast strony Google, Interii, Polskapresse i Muratora zyskały po ok. 500 tys. real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że Facebooka odwiedziło we wrześniu ok. 450 tys. polskich użytkowników mniej niż w sierpniu. Mimo że portal po raz pierwszy od dłuższego czasu zanotował znaczący spadek zasięgu, wyprzedził NK.pl, ponieważ ten serwis w skali miesiąca stracił ponad 550 tys. real users. Z kolei serwisy Gazeta.pl zyskały 480 tys. użytkowników, dzięki czemu również wyprzedziły NK.pl.

Większość z pozostałych czołowych portali osiągnęła z sierpnia na wrzesień wzrosty liczby użytkowników. Strony Google odwiedziło 480 tys. real users więcej, witryny Onetu - ok. 150 tys. więcej, a YouTube’a - ponad 200 tys. więcej. Za to Wikipedia zyskała w skali miesiąca ponad 2 mln polskich użytkowników, a serwisy Mozilli - ok. 1,8 mln. W pierwszej dziesiątce zestawienia tylko strony Allegro i o2.pl miały nieznacznie mniej real users niż miesiąc wcześniej.

Zobacz tabelę


W dalszej części rankingu warto zwrócić uwagę, że strony Polskapresse zyskały ok. 500 tys. użytkowników, serwisy Muratora - ok. 450 tys., natomiast witryny TVN - mniej więcej 600 tys. W przypadku TVN ten wzrost można wiązać z uruchomieniem przez nadawcę serwisu wideo TVN Player (zobacz, jak oceniają go eksperci).  

Zobacz tabelę


We wrześniu na zasięgu zyskały obie domeny Google: goole.pl - prawie 600 tys. real users, a google.com - aż 1,6 mln. Ta druga domena przesunęła się o cztery miejsca w górę. 

Zobacz tabelę


Na stronach Allegro wykonano ok. 160 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu, WP z Orange, Interii i o2.pl zanotowały pod tym względem niewielkie spadki. 

Zobacz tabelę


Korzyści z uruchomienia TVN Playera widać wyraźnie w statystykach czasu spędzanego na stronach TVN przez ich użytkowników. We wrześniu przeciętny użytkownik korzystał z tych stron trzy razy dłużej niż w sierpniu. Pozostałe serwisy z czołowej dziesiątki - z wyjątkiem stron o2.pl, Spolecznosci.pl, Muratora - osiągnęły pod tym względem nieznaczne wzrosty. 

Zobacz tabelę


Wszystkie czołowe aplikacje zanotowały duże spadki zasięgu. Gadu-Gadu miało ponad 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, Skype i Winamp - po ok. 500 tys. mniej, a Windows Media Player - prawie 700 tys. mniej. 

Zobacz tabelę

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 12 419. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Autor:tw

Więcej informacji:Megapanel PBI/Gemius

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas