Reklama2019-06-17
0

Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy

Tuż przed rozpoczęciem festiwalu reklamowego Cannes Lions Facebook ogłosił, że zmienia całkowicie dotychczasowy model współpracy z firmami marketingowymi. Zamierza współpracować z wieloma agencjami należącymi do dużych holdingów przy każdej ze swoich aplikacji.

Gigant technologiczny ogłosił, że będzie kontynuował współpracę z niezależną agencją Wieden + Kennedy, ale jednocześnie rozszerza współpracę z Leo Burnett (Publicis Groupe) oraz zatrudnia dodatkowo do współpracy agencje Ogilvy, BBDO i Droga5.

Poinformowano, że agencje zostały wybrane na podstawie ich zdolności do „tworzenia ponadczasowych marek”, z uwzględnieniem m.in. zdobytych nagród.

Facebook nadal globalnie obsługiwać będzie agencja Wieden + Kennedy, odpowiedzialna za kampanię „Więcej razem”.

Agencja Leo Burnett zajmie się z kolei pracami dla aplikacji Messenger. Facebook uzasadnił, że o jej wyborze zdecydowały „strategiczna siła i kreatywne przywództwo” jako doskonałe narzędzie do rozwiązywania problemów komunikatorów w zakresie prywatności i interoperacyjności.

Ogilvy będzie natomiast pierwszą kreatywną agencją Instagrama.

Do obsługi reklamowej innej platformy komunikacyjnej Facebooka WhatsApp wybrano agencję BBDO , a zdecydowała o tym „wielka siła” agencji na rynkach wschodzących, takich jak Indie i Brazylia.

Droga5, część Accenture Interactive, zajmie prowadzenie na „korporacyjnej narracji” Facebooka.

Wewnętrzny kreatywny zespół Facebooka - Creative X -  skupi się na „platformie, wydarzeniach, doświadczeniach, stronach internetowych i postach społecznościowych”.

Agencje współpracujące z Facebookiem będą również musiały pracować z programem 4A, a w szczególności programem Multicultural Advertising Intern Programme - znanym jako MAIP - który rozwija talenty w branży marketingowej i reklamowej.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 mld dol., a zysk netto sięgnął 2,4 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 mld.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas