Internet2015-07-02
5

Facebook zmodyfikował logo z myślą o użytkownikach mobilnych

Serwis Facebook w drobny sposób zmienił swoje dotychczasowe logo. Pojawiła się w nim nowa litera „a”, a czcionka została odchudzona. - W nowym logo jest więcej przestrzeni, więc będzie lepiej odbierane na ekranach przenośnych - podkreślają eksperci.

Obowiązujące do tej pory logo Facebooka zostało zaprojektowane i stało się oficjalnym znakiem serwisu w 2005 r., niedługo po tym jak platforma pojawiła się w sieci.

W nowym logo zmieniono literę „a”, odchudzono też nieco litery składające się na nazwę. W rozmowie z serwisem Brand New Josh Higgins, dyrektor kreatywny Facebooka tłumaczy motywy wprowadzonych zmian.

- W momencie powstawania poprzedniego logo Facebook był dopiero na starcie, napis miał być więc okazały i wyglądać bardzo poważnie - tłumaczy Higgins. - Teraz jesteśmy już od dawna ustabilizowaną firmą, która przeszła przez lata wiele zmian. Nadeszła więc pora, by zmodernizować nasz znak firmowy, uczynić go bardziej przyjaznym i zrozumiałym dla obecnego odbiorcy naszych usług.

Higgins wyjaśnia przy tym, że przy projektowaniu nowego napisu Facebook współpracował z Erikiem Olsonem, który zaprojektował czcionkę Klavika użytą do stworzenia poprzedniego logo serwisu. Obecnie Olson zaproponował nowy krój wymyślonych przez siebie wcześniej liter.

Zmiany w wyglądzie dotyczą jedynie pełnej nazwy Facebooka. Dotychczasowy znak graficzny w postaci litery „F” pozostał niezmieniony.

Eksperci od wizerunku marek podkreślają, że nowe logo wprowadzone przez Facebooka nie oznacza wyłącznie zmian kosmetycznych. - Ta zmiana jest o wiele bardziej znacząca niż się wydaje i nie polega tylko na zastosowaniu nowej litery „a” - powiedział dziennikowi „The Wall Street Journal” Howard Belk, szef kreatywny w zajmującej się identyfikacją wizualną marek firmie Siegel+Gale należącej do Omnicom Group. - Chodzi o przyciągnięcie uwagi użytkowników mobilnych.

Belk tłumaczy, że techniczna charakterystyka ekranów w urządzeniach przenośnych powoduje, iż stare logo Facebooka wydawało się napuchnięte i mało czytelne. Natomiast nowe ma nadawać nazwie lekkości, być bardziej przyjazne i czytelne dla osób korzystających ze smartfonów czy tabletów. A właśnie użytkownicy urządzeń mobilnych stanowią obecnie ponad 80 proc. odbiorców Facebooka.

Autor:ps

Więcej informacji:Facebook, logotyp

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas