Prasa2012-09-28
3

„Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „GW”, „SE” i „DGP” - mniej (TOP10)

W sierpniu polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty tych przychodów zanotowały „Fakt”, „Rzeczpospolita”, „Gazeta Pomorska” i „Express Ilustrowany”, a spore spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Dziennik Gazeta Prawna”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Rzeczpospolita” (Presspublica) cennikowo zarobiła w sierpniu z reklam 32,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 23,1 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe regionalnego „Expressu Ilustrowanego” wzrosły w skali roku o 37,7 proc., a „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) o 20,3 proc. Bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z tego tytułu 8,8 proc. więcej, a „Polska” (Polskapresse) - 3,9 proc. więcej.

>>> Najsłabsza od lat sprzedaż „Faktu”, „GW”, „SE”, i „Rz” 

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” (Agora) spadły w skali roku o 6,8 proc., „Super Expressu” (Murator) - o 6,5 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 8,8 proc. Natomiast bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) zanotowało przychody mniejsze o 4,2 proc.

>>> Czytelnictwo dzienników: tylko „Przegląd Sportowy” i „Sport” zyskały, liderem „Fakt”

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas