Prasa2021-07-13
2

„Fakt” i „Super Express” z dużymi spadkami reklamowymi, mocno w górę „Parkiet” i „Gazeta Wyborcza” (top10)

Wnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w WarszawieWnętrze redakcji „Gazety Wyborczej” w Warszawie

Przez pięć miesięcy br. wpływy z reklam dzienników zmalały rok do roku o 9 proc.  W tym okresie reklamodawcy zwiększyli jednak wydatki w niektórych gazetach, m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Pulsie Biznesu” i „Parkiecie”.

W okresie od stycznia do maja br. dzienniki zarobiły cennikowo na reklamie 453,7 mln zł. Było to 9 proc.mniej niż w tym samym okresie 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar, netto, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymała „Gazeta Wyborcza” z przychodami w wysokości 69,8 mln zł, które rdr wzrosły o 28,1 proc.
Druga w zestawieniu „Rzeczpospolita” zwiększyła je o 9,4 proc., do 47,8 mln zł. Z kolei trzeci na podium „Super Express” zanotował spadek przychodów z reklam - o 31, 2 proc.,do 31,8 mln zł.

Spośród pozostałych dzienników więcej na reklamach zarobiły: „Puls Biznesu” - wzrost o 19,6 proc. (do 17,5 mln zł), „Parkiet” - o 319,7 proc. (do 17,4 mln zł).

Spadły natomiast przychody reklamowe: „Dziennika Gazety Prawnej” - o 9,1 proc. (do 30,8 mln zł), „Faktu” - o 46,9 proc. (do 24,5 mln zł), „Dziennika Zachodniego” - o 19,6 proc. (do 15,7 mln zł), „Głosu Wielkopolskiego” - o 24,4 proc. (do 14 mln zł) i „Gazety Pomorskiej” - o 10,7 proc. (do 12,7 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas