Prasa2014-05-07
18

„Fakt” liderem dzienników w I kw. 14, ostro w dół „GPC” i „GW”

W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich pozostał „Fakt”. Większość gazet zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Parkiet” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 344 642 egz., co w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oznacza spadek wynoszący 4,01 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą lokatę zajęła „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 177 834 egz., po spadku o 17,75 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator), którego wynik w I kwartale br. zmniejszył się o 1,97 proc. do 156 398 egz.

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 9,34 proc. i wyniosła 56 512 egz.

Największy spadek, wynoszący 27,55 proc., zanotowała zajmująca siódme miejsce „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 21 180 egz.

Natomiast jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communications „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazł się jednak na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 15,96 proc. do 4 395 egz.

>>> Dzienniki tracą czytelników. „Super Express” coraz bliżej „Gazety Wyborczej” (dane za marzec)

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas