Prasa2013-11-08
12

„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „Rzeczpospolita” poniżej 10 tys. egz.

Shutterstock.comShutterstock.com

We wrześniu br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”, której średni wynik spadł do poniżej 10 tys. egz.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety we wrześniu 2013 roku wyniosła 321 837 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zmniejszyła się o 10,46 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,83 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

>>> Sprzedaż „Faktu” i „Gazety Wyborczej” spadła o 40 tys. egz.

Drugie miejsce zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 150 001 egz., notując jednak spadek wynoszący 3,65 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 18,93 proc. i wyniosła 122 934 egz.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,52 proc.

Z szóstego na siódme miejsce spadła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). We wrześniu br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie zaledwie 9 921 egz., co stanowiło 15,35 proc. sprzedaży ogółem. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 40,13 proc. „Rz” może za to pochwalić się największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 68,78 proc.

Zobacz tabelę

 

Autor:mk

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas