Telewizja2012-05-29
5

Festiwal Sopot TOPtrendy 2012 liderem rynku; 14 mln zł z reklam

Tegoroczny, jubileuszowy festiwal TOPtrendy osiągnął drugi najlepszy wynik oglądalności wśród 10. edycji imprezy, a Polsat w czasie transmisji z Sopotu był liderem rynku telewizyjnego. Mniejsze były jedynie wpływy reklamowe.

2,72 mln widzów - tyle średnio osób obejrzało transmitowany przez Polsat w dniach 25-27 maja br. festiwal Sopot TOPtrendy 2012. Wynik ten dał stacji 24,02 proc. udziału w grupie 4+ i 26,90 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl dane Nielsen Audience Measurement.

Największą popularnością - jak zwykle - cieszyła się IX Sopocka Noc Kabaretowa, którą w niedzielę śledziło 3,48 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 30,30 proc. Pierwszy dzień festiwalu (koncert TOP, recital Bajmu) oglądało z kolei średnio 2,58 mln osób (udział wyniósł 22,94 proc.). Najmniej widzów zgromadził drugi dzień imprezy (koncert jubileuszowy, Lady Pank, trendy) - jego oglądalność wyniosła 2,05 mln osób przy udziale na poziomie 18,31 proc.

Zobacz tabelę


Polsat był zdecydowanym liderem rynku w czasie pokazywania festiwalu
. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 15,69 proc. zajęła Jedynka, trzecia była TVP 2 (13,46 proc.), a czwarta - telewizja TVN (12,78 proc.). Polsat wygrał z konkurencją także w grupie komercyjnej (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 14,83 proc.).

Zobacz tabelę


Tegoroczny, jubileuszowy festiwal miał drugi najlepszy wynik oglądalności w historii odbywającego się od 2003 roku eventu - więcej widzów oglądało TOPtrendy tylko w 2009 roku (wtedy padł rekord - było 2,84 mln oglądających). Rok temu widownia imprezy wyniosła 2,57 mln widzów.

Zobacz tabelę


Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 13,6 mln zł. W 2011 roku mimo mniejszej widowni były one jednak wyższe i uplasowały się na poziomie 15,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

>>> Jula zwycięzcą konkursu trendy (fotogaleria)

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2012 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

Zobacz tabelę


W tym roku TOPtrendy zorganizowane zostały jeszcze w hali ERGO Arena, ale w przyszłym roku impreza wrócić ma do wyremontowanej Opery Leśnej
. W sierpniu br. Polsat wraz z miastem Sopot planują tam zorganizować międzynarodowy Sopot Festival (dowiedz się więcej).

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas