Prasa2013-09-23
0

„Focus Historia” liderem w I półroczu br., „Uważam Rze Historia” o 62 proc. w dół

W I półroczu 2013 roku na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników historycznych awansował magazyn „Focus Historia”. Ogromny spadek, wynoszący aż 62 proc., zanotował magazyn „Uważam Rze Historia”.

Średnia sprzedaż ogółem będącego nowym liderem miesięcznika „Focus Historia” (G+J Polska) w I półroczu 2013 roku wyniosła 35 633 egz. W porównaniu do I półrocza 2012 roku była ona jednak niższa o 5,22 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Natomiast na drugie miejsce spadł magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego średni wynik sprzedażowy spadł najbardziej w zestawieniu. Zmniejszył się on aż o 62,25 proc. i wyniósł 32 237 egz. Miesięcznik ten zadebiutował na rynku w kwietniu 2012 roku, zatem dane za I półrocze 2012 roku obejmują tylko dwa wydania.

Trzecia lokata należała do pisma „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 31 836 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca br. (więcej na ten temat), a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik. W bazie ZKDP tytuł ten znajduje się od kwietnia br., zatem dane o sprzedaży w I półroczu br. dotyczą trzech wydań.

Zobacz tabelę


W czerwcu 2013 roku liderem także był „Focus Historia”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2012 roku zmniejszyła się o 3,72 proc. do 35 076 egz. Drugie miejsce zajął tutaj „Newsweek Historia” (29 967 egz.), z kolei na trzecim miejscu znalazło się „Uważam Rze Historia” (25 491 egz.; spadek aż o 71,88 proc.).

Zobacz tabelę


Do ZKDP nie zostały zgłoszone miesięczniki „W Sieci Historii” (Fratria) oraz „Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), bo ich wydawcy uznali, że nie mają takiej potrzeby (więcej na ten temat).

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas