Kobieta2012-02-17
0

“Fun Club” rośnie, “Popcorn” i “Dziewczyna” ostro w dół

Większość magazynów dla młodzieży zanotowało w listopadzie ub.r. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły miesięczniki “Popcorn” i “Dziewczyna”. Największy wzrost zanotował natomiast “Fun Club”.

Z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w listopadzie ub.r. utrzymał dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 161 812 egz. i stratą wynoszącą 15,07 proc.

Na drugie miejsce z czwartego wskoczył miesięcznik “Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 90 176 egz., notując największy w zestawieniu wzrost, wynoszący 21,98 proc.

Podium zamyka także wydawany przez Bauera magazyn “Twist”. Jego sprzedaż ogółem zmalała w listopadzie ub.r. o 28,61 proc. do 78 541 egz., a tytuł spadł z miejsca drugiego.

Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego siódme, ostatnie miejsce miesięcznika “Popcorn” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 52,77 proc. i wyniosła 25 033 egz. W listopadzie 2011 roku kosztował on 2,99 zł, rok wcześniej - 2,30 zł. Z kolei także należąca do tego wydawcy “Dziewczyna” straciła niewiele mniej, bo jej sprzedaż spadła o 46,43 proc. i wyniosła 31 068 egz.

Z powodu złych wyników sprzedaży, Springer zdecydował się na zamknięciu obu tych magazynów (więcej na ten temat). Jednak wrócą one w najbliższych tygodniach na rynek, bo licencję na ich wydawanie zakupiła firma BPV Polska (dowiedz się więcej). Spółka ta zamierza obniżyć ich ceny.

Zobacz tabelę


W listopadzie ub,r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost sprzedaży zanotował “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska), którego wynik poszedł do góry o 72,41 proc. Najwięcej stracił zaś “Popcorn” (25,08 proc.). 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

Więcej informacji:magazyn dla młodzieży, zkdp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas