Internet2011-06-22
0

Gazeta.pl w dół, NK.pl zyskała więcej niż Facebook

W kwietniu br. serwisy Gazeta.pl odwiedziło 250 tys. użytkowników mniej niż w marcu. Natomiast NK.pl zyskała ponad 300 tys. real users, czyli więcej od Facebooka.

Badanie Megapanel PBI/Gemius pokazuje, że strony Google w kwietniu br. odwiedziło 300 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, przy czym ich zasięg procentowy w naszym kraju minimalnie się zmniejszył. Spadki liczby real users w skali miesiąca zanotowały największe polskie portale - Onet i WP z Orange odwiedziło po ok. 150 tys. użytkowników mniej.
Z drugiej strony NK.pl przyciągnęła ok. 330 tys. real users więcej niż w marcu, dzięki czemu wyprzedziła serwisy Gazeta.pl, które straciły ok. 250 tys. użytkowników. Na zasięgu w naszym kraju zyskały również najpopularniejsze portale zagraniczne: YouTube o. ok. 100 tys. RU (dzięki czemu też wyprzedził Gazeta.pl), a Facebook o ok. 260 tys. RU. Natomiast strony Interii odwiedziło o ok. 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.

W drugiej połowie zestawienia przeważają spadki zasięgów. I tak strony Mozilli straciły w skali miesiąca ponad 2,5 mln polskich użytkowników. W przypadku serwisów należących do wydawców prasowych, o2.pl, GG Network i Money.pl oraz polskiego Groupona spadki nie przekraczają 500 tys. real users.

Zobacz tabelę


Wśród stron objętych audytem site-centric dosłownie wszystkie zanotowały spadki liczby użytkowników i zasięgu procentowego. Stosunkowo najmniej straciły strony Polskapresse i Spilgames, dzięki czemu przesunęły się w górę zestawienia - witryny Polskapresse z 11. na 8. miejsce, a serwisy Spilgames z 20. na 17.

Zobacz tabelę


Domena google.pl zyskała w skali miesiąca ok. 350 tys. użytkowników, podczas gdy google.com straciło ich ok. 900 tys. W drugiej części zestawienia stosunkowo mały spadek zasięgu zanotowało o2.pl, dzięki czemu przesunęło się z 20. na 17. pozycję. 

Zobacz tabelę


Strony Allegro zanotowały ok. 780 mln odsłon krajowych mniej niż w marcu. W serwisach Onetu wykonano ponad 400 mln odsłon mniej, a w witrynach WP i Orange - ok. 350 tys. mniej. Spadki pod tym względem zanotowały też pozostałe strony z zestawienia. 

Zobacz tabelę


W większości serwisów internauci spędzali mniej czasu niż w marcu. Liderujące pod tym względem WP z Orange i Onet przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na po ok. 50 minut krócej. 

Zobacz tabelę


Gadu-Gadu i Skype zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Za to Windows Media Player stracił ok. 300 tys. użytkowników, przez co spadł z 2. na 3. miejsce. 

Zobacz tabelę


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.


Liczebność próby: N= 13 729. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Autor:tw

Więcej informacji:Megapanel PBI/Gemius, Megapanel

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas