Biznes2010-04-23
8

Gazeta.pl wyprzedziła WP, Facebook coraz wyżej

Serwisy Gazeta.pl były w lutym popularniejsze niż strony Wirtualnej Polski – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Kolejny miesiąc z rzędu rósł zasięg Facebooka, z którego korzystało już 4,78 mln polskich internautów.

Niezagrożonym liderem zasięgu w polskim internecie są serwisy Google, które w lutym bieżącego roku odwiedziło nieco ponad 16 mln użytkowników, czyli prawie tyle samo, co w styczniu. Minimalne zmiany popularności zanotowały też kolejne w zestawieniu witryny Onet.pl i nasza-klasa.pl -  wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.

Natomiast na czwarte miejsce awansowały strony Gazeta.pl, które zyskały w porównaniu ze styczniem prawie 300 tys. użytkowników. Jednocześnie witryny Wirtualnej Polski odwiedziło ponad 150 tys. real users mniej niż miesiąc wcześniej i spadły one na piątą pozycję.

YouTube przekroczył poziom 10 mln real users, za to strony Mozilli straciły 400 tys. użytkowników i spadły o dwa miejsca. Natomiast Facebook jest już na 14. miejscu, o pięć „oczek” wyżej niż miesiąc wcześniej. Serwis zyskał w porównaniu ze styczniem prawie 700 tys. real users i wyprzedził m.in. witryny Polskapresse, Infor i Money.pl. 

Zobacz tabelę


Wśród serwisów objętych – częściowo lub całkowicie – audytem site-centric trzy czołowe grupy stron zanotowały nieznaczne wzrosty popularności
. Witryny GG Network straciły za to w porównaniu ze styczniem ponad 300 tys. użytkowników, a Interia.pl – ponad 150 tys. 

Zobacz tabelę


Penetracja internetu w Polsce ciągle rośnie, dlatego onet.pl mimo że zyskał w porównaniu ze styczniem prawie 100 tys. użytkowników, stracił 0,24 proc. zasięgu. Z kolei google.com straciło prawie 350 tys. real users i zostało wyprzedzone przez nasza-klasa.pl. facebook.com awansował z 19. na 13. miejsce. 

Zobacz tabelę


Serwisy Allegro.pl odwiedziło w lutym prawie 100 tys. mniej internautów niż w styczniu
i wykonano prawie 450 mln odsłon mniej. Mimo wzrostu liczby użytkowników spadek liczby odsłon zanotowały witryny Onet.pl.  

Zobacz tabelę


Trzy grupy serwisów, w których internauci spędzają najwięcej czasu, zanotowały pod tym względem spadki w porównaniu ze styczniem. Na stronach Wirtualnej Polski przeciętny użytkownik przebywał w lutym ponad pół godziny krócej niż miesiąc wcześniej. 

Zobacz tabelę


Gadu-Gadu, zdecydowanie najpopularniejsza aplikacja w polskim internecie, cieszyła się w lutym podobną popularnością jak miesiąc wcześniej. Windows Media Player wyprzedził Skype’a, ale różnica popularności tych programów jest minimalna. Z ipli korzystało ponad 400 tys. internautów więcej niż w styczniu, a zasięg aplikacji przekroczył 10 proc. 

Zobacz tabelę


 



Liczebność próby: N= 16 778. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
** Grupa Spolecznosci.pl składa się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części Grupy, które biorą udział w audycie site-centric.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas