Prasa2016-05-07
26

„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w marcu br. był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, który tak samo jak „Gazeta Wyborcza” zanotował rekordowo niską sprzedaż. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2016 roku wyniosła 299 789 egz., czyli o 5,04 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 145 709 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,31 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,19 proc. do 143 392 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,65 proc. Dziennik ten w marcu br. sprzedawał się w liczbie 55 331 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 193 egz., po spadku o 5,58 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 13,48 proc. i wyniosła 20 575 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 9,83 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 874 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

Zobacz tabelę

 

W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,47 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,61 proc.

Zobacz tabelę

 

„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” zanotowały w marcu swoje najniższe wyniki sprzedażowe od 1994 roku, kiedy ZKDP zaczął kontrolę dystrybucji prasy. W ub.r. średnia sprzedaż ogółem  „Gazety Wyborczej” tylko raz nieznacznie spadła poniżej 150 tys. (we wrześniu), natomiast „Przegląd Sportowy” wynik poniżej 27 tys. egz. odnotował wcześniej w grudniu ub.r.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas