Prasa 2015-08-28
1

„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” zyskują reklamowo, w dół „Polska” i „Metro” (TOP 10)

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Największe wzrosty cennikowych przychodów z reklam w pierwszych siedmiu miesiącach br. osiągnęły „Nasze Miasto”, „Puls Biznesu” i „Rzeczpospolita”. Największy spadek zanotowało „Metro”, mniej zarobił także „Super Express”.

Z danych cennikowych (bez rabatów) Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do lipca br. wydawcy dzienników zarobili na reklamach 0,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Ich wpływy z tego tytuły wyniosły 876,8 mln zł.

Wśród dzienników najwięcej na reklamach zarabia niezmiennie „Gazeta Wyborcza”. Reklamodawcy w omawianym okresie wydali w niej 234,7 mln zł - o 1,9 proc. więcej niż rok temu.

Największy spadek przychodów reklamowych notują „Metro” i „Polska”. Pierwszy tytuł zarobił 13,9 proc. mniej w skali roku (50,4 mln zł), a drugi - 7,6 proc. mniej (123,6 mln zł). Spadło też zainteresowanie reklamami w „Dzienniku Gazecie Prawnej” - tytuł zarobił w tym roku 32,8 mln zł, czyli 3,7 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Natomiast wpływy reklamowe „Super Expressu” zmalały o 0,7 proc., do 68,8 mln zł.

Z kolei w największym stopniu wzrosły z kolei przychody z reklam „Naszego Miasta” - o 22,7 proc., do 18,8 mln zł. „Puls Biznesu” zarobił 10,6 proc. więcej - 16,8 mln zł. Reklamodawcy zwiększyli też minimalnie (o 0,2 proc.) inwestycje na łamach „Faktu” - do 96 mln zł.

Zaznaczmy, że to dane cennikowe, a faktyczne wpływy są znane tylko w przypadku „Gazety Wyborczej”, bo wydająca ją Agora jest notowana na giełdzie. W pierwszej połowie br. przychody reklamowe „GW” wyniosły 52,1 mln zł, o 5,8 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

Zobacz tabelę

Autor: bg

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas