„Gazeta Wyborcza” (Agora) uruchomiła newsletter ekologiczny, przygotowywany przez swoich dziennikarzy. Równocześnie też ruszyła oferta subskrypcyjna, pod nazwą „Klimat tworzą ludzie”. - Ekologia jest jednym z najważniejszych tematów w całej historii gazety - zapewnia Jerzy Wójcik, wydawca dziennika.
Newsletter ekologiczny tworzą m.in. Adam Wajrak, Dominika Wantuch, Monika Waluś, Aleksander Gurgul czy Michał Olszewski. Wajrak stał się też twarzą newsletterowej kampanii. - Każdy z nich zajmuje się inną tematyką i każdy ma inną wrażliwość. Dzięki temu chcemy pokazywać dramatyczny stan środowiska z różnych stron - tłumaczy Mateusz Szaniewski, kierownik marketingu subskrypcji Wyborcza.pl.
Cotygodniowy newsletter ma zawierać przegląd najważniejszych tekstów o ekologii z minionych siedmiu dni. Nowy newsletter ma być elementem projektu "Wyborcza na zielono" oraz kampanii redakcyjnej pod hasłem "Klimat tworzą ludzie". W ramach tejże kampanii ruszyła też oferta subskrypcji cyfrowych. Zakłada ona dostęp do treści w dwóch abonamentach: Podstawowym za 19,90 zł miesięcznie i Premium za 29,90 zł miesięcznie. Pierwszy miesiąc jest w obu przypadkach za darmo.
- Dla „Wyborczej” szeroko rozumiana ekologia jest jednym z najważniejszych tematów w całej historii gazety. To temat ponad podziałami politycznymi. Potwierdzają to sygnały płynące od naszych czytelników, którzy wyraźnie upominają się o większą obecność relacji o kryzysie klimatycznym, odpadach, smogu czy suszy. Newsletter ma im pomóc w sprawnym odnajdywaniu tych treści - komentuje Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".
Na koniec maja br. subskrypcje cyfrowe „GW” miało wykupione 192 tys. użytkowników, o 22 tys. więcej niż na koniec ub.r.
Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 89 180 egz., o 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej.