Prasa2018-11-27
30

„Gazeta Wyborcza” uruchamia Szkołę Redaktorów, na razie szkoli własnych dziennikarzy

Wykładowcy i uczestnicy pierwszej edycji Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej”Wykładowcy i uczestnicy pierwszej edycji Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej”

Ruszyła pierwsza edycja Szkoły Redaktorów, programu edukacyjnego „Gazety Wyborczej” skierowanego dla dziennikarzy prasowych i internetowych. Zajęcia prowadzą doświadczeni dziennikarze „GW”, w drugiej edycji będą mogły uczestniczyć osoby spoza Agory.

- Istnieją kierunki dziennikarskie na wyższych uczelniach, szkoły pisania, ale mało kto podejmuje się uczenia tych, którzy stoją za sukcesami dziennikarzy, pism, portali. Jednak kompetencje redaktorów powinny być przekazywane między generacjami i nieustannie modyfikowane, w rytmie zmian na rynku mediów. Właśnie to jest celem Szkoły: rozwijanie kompetencji młodych redaktorów dzięki kontaktowi z najlepszymi specjalistami, nie tylko z grona ludzi „Gazety Wyborczej", i przygotowanie ich do wyzwań, jakie stawia dziennikarstwu współczesny, niestabilny świat - opisuje Paweł Goźliński, twórca programu Szkoły Redaktorów, na co dzień pełniący funkcję redaktora naczelnego „Książek. Magazynu do czytania" i Wydawnictwa Agora.

Program pierwszej edycji Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej” obejmuje 20 dwudniowych zjazdów zaplanowanych w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia będą miały charakter ćwiczeń, wykładów oraz warsztatów obejmujących m.in. pracę nad konkretnymi tekstami z różnych gatunków, stylów i form dziennikarskich.

Zajęcia i wykłady będą prowadzili przede wszystkim doświadczeni dziennikarze „GW”, zajmujący się też pisaniem książek, scenariuszy i projektami w nowych mediach. W tym gronie są m.in. Roman Imielski, Ewa Wieczorek, Piotr Stasiński, Marcin Kącki, Aleksandra Sobczak, Zbigniew Pendel, Teresa Kruszona, Paweł Wroński, Vadim Makarenko, Ariadna Machowska, Dariusz Kortko i Paweł Goźliński.

- Chcemy kształcić nowoczesnych dziennikarzy i redakcyjnych liderów, dzieląc się z nimi naszymi bogatymi doświadczeniami i wiedzą. Zależy nam zwłaszcza na tym, aby kolejne pokolenia redaktorów dbały o to, co dla nas od zawsze było najważniejsze - o jakość treści, tak istotną w dobie „fake newsów" i „clickbaitów" - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej". - Do współpracy zapraszamy zaprzyjaźnione redakcje europejskie, należące do organizacji LENA, ekspertów od mediów społecznościowych, big data oraz designu mediów - wylicza.

Kolejna edycja Szkoły Redaktorów dla chętnych spoza Agory

W rozpoczętej właśnie pierwszej edycji Szkoły Redaktorów biorą udział dziennikarze różnych redakcji prasowych i internetowych Agory: „Gazety Wyborczej”, Wyborcza.pl, wydań lokalnych i magazynów „GW” oraz Gazeta.pl.

W kolejnych edycjach będą mogły uczestniczyć osoby z innych mediów, udział będzie odpłatny. Druga edycja zacznie się jesienią przyszłego roku, wtedy Agora poda dalsze informacje o niej.

- Współcześni odbiorcy mediów, zwłaszcza internetowych, są zewsząd atakowani informacjami nieprawdziwymi, źle i pospiesznie skonstruowanymi, pozbawionymi kontekstu - dodaje Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej". - Tak podawane informacje nie zasługują na to miano, nie poszerzają wiedzy czytelnika, wręcz dają mu wiedzę fałszywą. Warsztat dziennikarski zanika albo staje się nieznośnie niechlujny. Trzeba go mozolnie odbudowywać - temu służy nasza Szkoła Redaktorów - podkreśla.

Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 93 846 egz., o 16,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży „GW” wyniosły w tym okresie 66,4 mln zł (po spadku o 5,3 proc. w skali roku), a z reklam w „GW” - 58,6 mln zł (po spadku o 7,1 proc.).

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. portal Wyborcza.pl zanotował 6,14 mln użytkowników i 54,55 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 988,1 tys. użytkowników i 1,78 mln odsłon.

Autor:tw

KOMENTARZE(30)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas