W lipcu polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 10,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” spadły o prawie jedną piątą, za to „Super Expressu” i „Rzeczpospolitej” wzrosły o kilka-kilkanaście proc.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” (Agora) były w lipcu o 17,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Z kolei „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) zarobiła o 16,4 proc. mniej. A kilkuprocentowe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Polska” (Polskapresse), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), bezpłatne „Metro” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - odpowiednio 3,7, 4,8, 4,7 i 6,3 proc.
>>> Wszystkie dzienniki straciły w I półroczu, „Rzeczpospolita” najbardziej na minusie
Przychody reklamowe wszystkich gazet w lipcu zmalały rok do roku o 10,8 proc. To więcej niż w całym I półroczu, kiedy dynamika ten spadek wyniósł 8,4 proc. (zobacz szczegółowe dane).
Z drugiej strony „Rzeczpospolita” (Presspublica) cennikowo zarobiła w lipcu z reklam 11,7 proc. więcej niż przed rokiem, „Super Express” (Murator) - o 4,1 proc., a „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) - o 1,2 proc. Jeszcze bardziej - o 15,2 proc. - wzrosły wpływy reklamowe bezpłatnego „Echa Miasta” (Polskapresse).
>>> Wszystkie dzienniki regionalne straciły w I półroczu 2012
Zobacz tabelę