Prasa2011-11-25
8

Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rz”, „GW” i „Fakt” ostro w dół

W październiku polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 11,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe polskich gazet były w październiku o 11,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej bez autopromocji, natomiast równo o 11 proc. mniejsze - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 2 proc.

>>> Wszystkie dzienniki tracą po III kwartałach, najbardziej „DGP”

Zdecydowanie największy spadek wpływów reklamowych zanotowała „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 26,1 proc. Prawie jedną piątą mniej zarobiły „Gazeta Wyborcza” (Agora) - dokładnie 17,7 proc., oraz „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 16,1 proc.

>>> Czytelnictwo dzienników w dół. „Gazeta Wyborcza” liderem

Z kolei wpływy reklamowe regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) były niższe o 11,5 proc. niż rok wcześniej, a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - 5,5 proc. Nieznacznie mniej niż przed rokiem zarobiły też z reklam „Polska” (Polskapresse) - o 3,9 proc., oraz bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 1,5 proc, i „Metro” (Agora) - o 0,6 proc.

Z drugiej strony przychody reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zwiększyły się w skali roku o 19,9 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 18,6 proc. Natomiast regionalna „Gazeta Pomorska” zarobiła z reklam 8,3 proc. więcej.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

Więcej informacji:reklama w prasie, Kantar Media

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas