Prasa2013-02-26
6

Gazety coraz mniej z reklam. „GW”, „Rz” i „SE” z największymi spadkami

Styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 5,6 proc. niższe niż rok wcześniej. Duży wzrost tych przychodów zanotował tylko „Dziennik Gazeta Prawna”, za to kilkunastoprocentowe spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Super Express”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w styczniu cennikowo zarobiła z reklam 15 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Presspublica) zmalały o 13,6 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 16,2 proc. W przypadku „Polski” (Polskapresse) spadek wyniósł 8 proc., a w przypadku bezpłatnego „Metra” (Agora) - 4,6 proc.

Wśród czołowych tytułów tylko „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował minimalny wzrost cennikowych przychodów reklamowych. Natomiast wpływy „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) podskoczyły w skali roku aż o 49,9 proc.

>>> Spada czytelnictwo dzienników. Wszystkie tytuły na minusie w II półroczu 2012

Zobacz tabelę


Cennikowe spadki przychodów reklamowych gazet są i tak dużo niższe od rzeczywistych. W ub.r. wyniosły 8,4 proc., podczas gdy według domu mediowego Starlink faktycznie gazety zarobiły z reklam 20,6 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Na bieżący rok Starlink prognozuje ten spadek na poziomie ok. 20 proc., natomiast Agora przewiduje jeszcze większe redukcje - 22-25 proc. (więcej na ten temat).

Cennikowe wartości przychodów reklamowych gazet pokazują też, jak dużych rabatów ich wydawcy udzielają marketerom. W styczniu cennikowo wpływy wyniosły 114,3 mln zł, tymczasem według Agory faktycznie osiągnęły poziom ok. 120 mln zł w całym czwartym kwartale ub.r.


 

Autor:tw

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas