Prasa2011-09-27
0

Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o ponad 4 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki tych przychodów zanotowały „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”, za to duży wzrost osiągnął „Super Express”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w sierpniu gazety zarobiły z reklam - cennikowo i bez autopromocji - dokładnie 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji spadek przychodów reklamowych wyniósł 3,1 proc., ponieważ wydatki na autopromocję wzrosły o 12,1 proc.

>>> Dzienniki tracą, najbardziej „DGP” i „Rzeczpospolita”

Największe spadki cennikowych wpływów reklamowych w skali roku zanotowały najważniejsze dzienniki opiniotwórcze: „Rzeczpospolita” (Presspublica) zarobiła z reklam 25,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 12,4 proc. mniej. W mniejszym stopniu zmniejszyły się przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) - o 6,8 proc., i „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,7 proc., a także regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 7,4 proc., i darmowego „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 3,6 proc.

>>> Sprzedaż dzienników regionalnych: ostro w dół „Gazeta Lubuska” i „Nowiny”

Z drugiej strony „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam aż 56,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Mniejsze wzrosty przychodów reklamowych w skali roku zanotowały też „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 14,6 proc., bezpłatne „Metro” (Agora) - 14,4 proc., oraz regionalna „Gazeta Pomorska” - 7,5 proc.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas