Prasa2013-01-18
6

Gazety mniej z reklam w 2012 r. „GW” i „DGP” najmocniej w dół

W 2012 roku cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 8,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe, kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Dziennik Gazeta Prawna” - niewielki wzrost osiągnęło „Metro”.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet był w ub.r. niższy niż faktycznych przychodów. Cennikowo (bez rabatów) dzienniki w całym roku zarobiły bowiem 8,4 proc. mniej niż przed rokiem. Tymczasem według danych Starlinka ich rzeczywiste wpływy reklamowe w trzech pierwszych kwartałach ub.r. spadły w skali roku o 20,4 proc. (zobacz szczegóły).

>>> Kioski: „Super Express” lepszy od „Gazety Wyborczej”, a „Gazeta Polska Codziennie” od „Rzeczpospolitej”

Osiągająca zdecydowanie największe przychody reklamowe „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała też ich największy spadek (wśród czołowych tytułów) - 11,5 proc. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zarobił mniej o 11,2 proc., a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,4 proc. Wpływy Super Expressu” (Murator) zmalały o 6,5 proc., „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 4,5 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 3,3 proc.

>>> „Rzeczpospolita” z największym spadkiem sprzedaży

W czołówce tylko „Polska” (Polskapresse) i bezpłatne „Metro” (Agora) zanotowały niewielkie wzrosty wpływów reklamowych rok do roku. Wyniosły one, odpowiednio, 0,6 i 3,3 proc.

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:gazety z reklam, Kantar Media

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas