Prasa2012-07-26
3

Gazety w I płr. mniej z reklam. „Fakt”, „DGP” i „GW” w dół

W I połowie br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 8,4 proc. mniej niż przed rokiem. Spore spadki tych wpływów zanotowały „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Wyborcza”, za to duży wzrost osiągnął „Przegląd Sportowy”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) od stycznia do czerwca br. były o 31,3 proc. niższe niż rok wcześniej, a „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 30,2 proc. „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam mniej o 9,7 proc., „Super Express” (Murator) - o 6,6 proc., a Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 1,4 proc.

>>> Sprzedaż „Gazety Wyborczej” wynosi 229 tys. egz., a „Rzeczpospolitej” 77 tys. egz.

Z drugiej strony wpływy reklamowe „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) wzrosły w skali roku aż o 39,7 proc., co wynika zapewne z większego zainteresowania marketerów tym tytułem i jego sprzedaży związanego z Euro 2012. Bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) zarobiło z reklam więcej o 17,1 proc., „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 8,4 proc., „Polska" (Polskapresse) - o 4,5 proc., a darmowe „Metro” (Agora) - o 2,9 proc.

>>> Czytelnictwo dzienników: w górę „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:Kantar Media

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas