Prasa2012-12-18
7

Gazety z reklam: „GW” i „Rz” mniej, w górę „Fakt”, „SE” i „DGP” (TOP10)

W listopadzie br. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam tylko 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej, przy czym o wiele większy spadek zanotowała „Gazeta Wyborcza”. Za to spore wzrosty osiągnęły „Fakt”, „Super Express” i „Dziennik Gazeta Prawna”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w listopadzie cennikowo zarobiła z reklam 12,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei przychody „Rzeczpospolitej” (Presspublica) spadły w skali roku o 2,2 proc.

>>> Gazety tylko 320-370 mln zł z reklam. Rabaty po 75-80 proc. (analiza)

„GW” i „Rz” to jedyne gazety z czołówki, które zanotowały spadki wpływów reklamowych. Za to „Super Express” (Murator) cennikowo zarobił z reklam 15,3 proc. więcej niż przed rokiem, „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 13,6 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 13,2 proc. więcej. Przychody „Polski” (Polskapresse) wzrosły o 7,1 proc., regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) - o 9 proc., a bezpłatnych „Metra” (Agora) i „Naszego Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio o 10,2 i 16,1 proc. Natomiast „Express Ilustrowany” (Polskapresse) zarobił z reklam aż o 34,8 proc. więcej niż przed rokiem.

>>> O 24 proc. spadła sprzedaż „Rzeczpospolitej”, liderem „Fakt”

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:gazety z reklam, Kantar Media

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas