Prasa2011-07-25
5

Gazety z reklam: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

W I półroczu br. gazety zarobiły z reklam prawie 5 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce największy spadek wpływów zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a największe wzrosty „Super Express”, „Echo Miasta” i „Puls Biznesu”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 4,9 proc. mniejsze niż w I półroczu ub.r. Licząc z autopromocją ten spadek wyniósł 3 proc. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 32,2 proc.

>>> Dalej spada sprzedaż dzienników. „Fakt” w dół o 76 tys. egz.

Najwięcej z reklam w I półroczu br. zarobiła „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale też zanotowała stosunkowo największy w skali roku spadek tych przychodów - dokładnie 17,4 proc. Mniej niż rok wcześniej zarobiły też z tego „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 9,2 proc., „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 5,2 proc., bezpłatne „Metro” (Agora) - o 3,6 proc. i regionalny „Express Bydgoski” (Express Media) - o 1,5 proc.

>>> Dzienniki regionalne dalej tracą, najbardziej „Gazeta Krakowska”

Z drugiej strony nieznacznie większe niż rok wcześniej - dokładnie o 2,4 proc. - wpływy reklamowe osiągnęła „Polska” (Polskapresse). Dwucyfrowy wzrost tych przychodów - dokładnie 11,8 proc. - zanotował „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Natomiast po ponad 20 proc. więcej niż w I połowie ub.r. zarobiły z reklam „Super Express” (Murator) - o 28,7 proc., bezpłatne „Echo Miasta” (Polskapresse) - o 22,8 proc., i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 21,8 proc.

>>> Jakie są najpopularniejsze gazety regionalne?

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas