Prasa2011-08-25
1

Gazety z reklam w lipcu: „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę

W lipcu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Najbardziej spadły wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”, natomiast mocno wzrosły w przypadku „Echa Miasta” i „Super Expressu”.

151,26 mln zł, które w lipcu gazety cennikowo i bez autopromocji zarobiły na reklamach, to o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przychody reklamowe liczone z autopromocją spadły w skali roku o 5,3 proc., natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 18 proc.

>>> I półrocze 2011: dzienniki w dół, najbardziej „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”

Spadki wpływów reklamowych zdecydowanie powyżej średniej dla segmentu zanotowały trzy dzienniki z czołówki. I tak „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam 12,2 proc. mniej niż rok wcześniej, „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 13,4 proc. mniej, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 15,7 proc. mniej. Z kolei przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) zmalały w skali roku o 5,7 proc., a regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 5,6 proc.

>>> Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu

Z drugiej strony bezpłatne „Metro” (Agora) zarobił na reklamach 4,9 proc. więcej niż w lipcu ub.r., a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 8,8 proc. więcej. Natomiast dwucyfrowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Super Express” (Murator) - dokładnie 10,1 proc., oraz darmowe „Echo Miasta” (Polskapresse) - 15, proc.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

Więcej informacji:gazety z reklam, Kantar Media

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas