Badania2018-08-09
1

GfK z nowym narzędziem badania reklam w telewizji i internecie

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Instytut GfK wprowadza do oferty nowe badanie potencjału reklamy telewizyjnej  i internetowej. Narzędzie AdFIT zbada emocjonalny i behawioralny odbiór komunikatów reklamowych.

Jak informuje GfK, AdFIT umożliwia szeroką ocenę reklamy, uwzględniającą pełną gamę emocjonalnych i behawioralnych czynników determinujących jej skuteczność. Rekomendacje z badania wskazują, jak poprawić i zoptymalizować reklamę, a także która wersja reklamy z innych rynków jest najlepszą bazą do polskiej adaptacji.

Zauważalność reklamy ma wedle metodologii AdFIT zostać zbadana za pomocą wskaźników behawioralnych, czyli działań, które konsument podejmuje, a nie jego deklaracji.

- Większość pretestów reklam opiera się na założeniach z lat 90-tych i nie odzwierciedla obecnego kontekstu mediowego. Konsument nie ogląda telewizji po to, aby oglądać reklamy. Podobnie zachowuje się w internecie. Reklama musi najpierw przebić się do świadomości konsumenta, aby miała sens dalsza ocena jej atrakcyjności i perswazyjności. Mając to na uwadze, prowadzimy test w możliwie naturalnym środowisku kontaktu z reklamą - ocenia Barbara Lewicka, dyrektor działu marketing effectiveness w GfK.

Instytut w swoim komunikacie dodaje, że będzie pełnić funkcję konsultanta metodologicznego w zakresie analityki danych, służących szacowaniu potencjału reklamy TV i online. - Główne zadania związane z tym podejściem to przeprowadzanie szybkich i ekonomicznych testów, z włączeniem reklamy wskazanego konkurenta oraz budowanie baz danych dostosowanych do potrzeb danego klienta, umożliwiających eksplorację insightów do tworzenia lepszych reklam w przyszłości - czytamy na stronie firmy.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas