Badania2015-05-27
37

GfK Polonia przejmie od Gemiusa badanie polskiego internetu

Firma GfK Polonia wygrała konkurs spółki Polskie Badania Internetu na realizację stałego pomiaru odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych w naszym kraju. Dotychczas takie badanie pod nazwą Megapanel prowadził Gemius.

Pierwsze wyniki nowego badania realizowanego przez GfK Polonia zostaną udostępnione na początku 2016 roku. Umowa z firmą zostanie podpisana na lata 2016-2019. Szczegółowe informacje, jak będzie wyglądać nowe badanie, zostaną podane w połowie czerwca.

Do końca br. pomiar odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych w Polsce będzie odbywał się w ramach dotychczasowego badania Megapanel, realizowanego przez Gemius od ponad 10 lat.

W finale konkursu na realizację tego badania, prowadzonego przez PBI przez ostatni rok, oprócz Gemiusa i GfK Polonia, brały udział firmy ComScore, Millward Brown i Nielsen. - Oferty firm, które były rozważane w finale konkursu, spełniały najwyższe wymagania wobec tego typu projektów - podkreśla Andrzej Garapich, prezes PBI.

Jak przebiegał konkurs? Po ocenieniu ofert przez komisję rozpoczęto negocjacje, w trakcie których doprecyzowywano zakres merytoryczny i finansowy przedstawionych ofert. Rozmowy zakończono w kwietniu, a we wtorek nadzwyczajne zgromadzenie wspólników PBI (czyli największych polskich wydawców internetowych) wybrało firmę GfK Polonia jako wykonawcy badania. W ramach komisji udziałowcy PBI konsultowali się z przedstawicielami IAB Polska, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, domów mediowych oraz sieci reklamowych.

Obecne badanie Megapanel jest oparte z jednej strony na skrypcie zliczającym odwiedzalność stron i aplikacji (korzysta z niego zdecydowana większość czołowych polskich wydawców internetowych), a z drugiej na grupie ponad 10 tys. internautów, którzy zainstalowali program monitorujący ich aktywność w internecie (na podstawie tego szacowane są liczba użytkowników i zasięg serwisów zagranicznych i tych polskich, które nie wpięły do swoich kodów skryptu zliczającego ruch).

Na początku maja Gemius, Nielsen Audience Measurement i Millward Brown zapowiedziały, że na podstawie realizowanych przez nie pomiarów i badań korzystania z internetu, telewizji, radia i prasy opracują wspólne badanie korzystania z tych mediów i łącznych zasięgów poszczególnych stacji, serwisów i tytułów (więcej na ten temat).

Autor:tw

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas