Internet2012-10-03
3

Google i Facebook rosną, Onet i NK.pl sporo w dół

W sierpniu br. serwisy Google i Facebook odwiedziło więcej polskich internautów niż miesiąc czy rok wcześniej. Za to spore spadki odwiedzalności zanotowały strony Onetu i NK.pl.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w sierpniu br. serwisy Google miały 160 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a 360 tys. więcej niż rok wcześniej. Facebook zyskał w skali miesiąca 65 tys. real users, a w skali roku - aż 1,1 mln. YouTube zanotował podobną odwiedzalność jak miesiąc wcześniej, za to w skali roku zyskał ok. 500 tys. użytkowników.

Wśród portali horyzontalnych Onet stracił 160 tys. real users w skali miesiąca, a 390 tys. w skali roku, wskutek czego spadł z drugiego miejsca, na które awansował Facebook. W przypadku WP i Orange spadki wynoszą ok. 50-100 tys. real users, natomiast strony Allegro w skali miesiąca zyskały ok. 50 tys. real users, za to w skali roku straciły ich prawie 350 tys.

>>> Facebook i YouTube sporo w dół, wyprzedza je Onet - Megapanel z lipca 2012

Interia.pl miała 160 tys. użytkowników mniej niż w lipcu br., ale 80 tys. więcej niż w sierpniu ub.r. Natomiast Gazeta.pl straciła w skali miesiąca 80 tys. użytkowników, a zyskała 20 tys. w skali roku.

Z kolei NK.pl odwiedziło ok. 450 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a aż o prawie 3 mln mniej niż w sierpniu ub.r.

>>> Facebook dogonił NK.pl, YouTube przed WP i Orange - Megapanel z sierpnia 2011

Zobacz tabelę


Wśród serwisów objętych audytem site-centric sześć czołowych portali pozostaje w takiej samej kolejności w porównaniu z lipcem br. i sierpniem ub.r. z jednym wyjątkiem: w skali miesiąca Gazeta.pl wyprzedziła Interię, bo zanotowała mniejszy spadek liczby real users. 

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:Megapanel PBI/Gemius

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas