Internet2010-05-24
2

Google używa 16 mln Polaków, 5 mln korzysta z Facebooka

W marcu wzrosły w Polsce zasięgi zdecydowanej większości dużych serwisów i grup witryn – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast mniej niż w poprzednich miesiącach zwiększyła się popularność Facebooka.

W marcu wszystkie największe serwisy i grupy witryn zanotowały wzrosty popularności w porównaniu do lutego- wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Zasięg liderujących stron Google zwiększył się o ponad 400 tys. użytkowników i 0,75 proc. udziału w rynku. Onet.pl zyskał w porównaniu do lutego ponad 600 tys. real users, Nasza-klasa.pl – 400 tys., a Gazeta.pl – prawie 500 tys. Również niżej notowane serwisy odwiedziło więcej internautów niż miesiąc wcześniej.

W tej sytuacji tym bardziej zwraca uwagę, że Facebook, który ostatnio bardzo dynamicznie zyskiwał na popularności (po ponad 500 tys. real users z miesiąca na miesiąc), w marcu zanotował „tylko” niecałe 300 tys. użytkowników więcej niż w lutym. Jednak dzięki temu serwis przekroczył poziom 5 mln real users.

Ponieważ prawie wszyscy osiągnęli wzrosty popularności, w zestawieniu nie nastąpiły żadne duże przetasowania. Serwisy Microsoftu i Mozilli odwiedziło po ponad 1 mln użytkowników więcej niż w lutym, dzięki czemu tym drugim udało się wyprzedzić witryny GG Network. 

Zobacz tabelę


Wśród serwisów objętych – częściowo lub całkowicie – audytem site-centric też przeważają wzrosty zasięgów. Małe przetasowania nastąpiły w dolnej połowie zestawienia: strony Axel Springer wyprzedziły witryny Infor, a serwisy Pf.pl – dobreprogramy.pl, a strony Pino.pl – witryny G+J Polska. 

Zobacz tabelę


Wśród domen również wzrosty: google.com zyskało w porównaniu do lutego prawie 400 tys. użytkowników, onet.pl – 550 tys., a nasza-klasa.pl – 500 tys. W drugiej części zestawienia zumi.pl awansowało na 16. miejsce, wyprzedzając blogspot.com, natomiast dobreprogramy.pl wypadły z rankingu. 

Zobacz tabelę


Serwisy Allegro.pl zanotowały prawie 500 mln odsłon więcej niż w lutym, a strony Onet.pl i Wirtualnej Polski – więcej po ok. 170 mln. Z drugiej strony w witrynach Spolecznosci.pl wykonano 20 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej i spadły one o dwa miejsca w zestawieniu. 

Zobacz tabelę


Serwisy Onet.pl prowadzą zarówno jeśli chodzi o łączny czas spędzany w nich przez internautów, jak i średni okres przypadający na każdego użytkownika. Pod tym pierwszym względem zyskały one prawie 5,5 mln godzin w porównaniu do lutego, a pod tym drugim – ponad 9 minut. 

Zobacz tabelę


Gadu-Gadu zyskało co prawda ponad 70 tys. real users w porównaniu do lutego, ale straciło 0,28 proc. zasięgu. Natomiast Skype zanotował wzrost liczby użytkowników o ponad 100 tys. i awansował na drugie miejsce, wyprzedzając Windows Media Player. Zasięg ipli zdecydowanie przekroczył 2 mln real users. 

Zobacz tabelę


 


Liczebność próby: N= 16 231. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* W zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych.

** Grupa Spolecznosci.pl składa się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.

*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części Grupy, które biorą udział w audycie site-centric.

**** Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas