Biznes2021-07-05
0

H&M chce w tym roku zamknąć 350 sklepów

Firma odzieżowa H&M prezentując wyniki finansowe za II kwartał br. zapowiedziała, że planuje do końca tego roku zamknąć ok. 350 swoich sklepów stacjonarnych i otworzyć 100 nowych. Skupi się na sprzedaży online.

Grupa H&M odnotowała w drugim kwartale wzrost sprzedaży netto o 75 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Firma podała, że ​​sprzedaż netto w drugim kwartale wyniosła 392 miliony funtów.

Z kolei sprzedaż netto w okresie sześciu miesięcy br. wzrosła o 12 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku.

Zysk wzrósł do 303 mln funtów w drugim kwartale, podczas gdy zysk w okresie sześciu miesięcy wyniósł 186 mln funtów.

Firma poinformowała, że w całym 2021 roku planuje zamknąć około 350 sklepów stacjonarnych, a otworzy się nieco ponad 100 nowych, co spowoduje spadek netto o około 250 sklepów.

- Trzeci kwartał rozpoczął się dobrze i prawie wróciliśmy do poziomu, na którym byliśmy przed pandemią - powiedziała Helena Helmersson, dyrektor generalna H&M. - Wraz z rentownym rozwojem online i ciągłą optymalizacją sklepów, przyczyni się to do długoterminowego, rentownego i zrównoważonego wzrostu grupy H&M - dodała.

Sprzedaż internetowa grupy „rozwinęła się bardzo dobrze”, mimo że sklepy były stopniowo na nowo otwierane.

Sprzedaż internetowa wzrosła o 40 proc., a w okresie sześciu miesięcy o 47 proc. i stanowiła 38 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Z kolei sprzedaż marek portfelowych wzrosła w drugim kwartale o 59 proc.

W samym czerwcu br. sprzedaż netto była wyższa o 25 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

H&M spodziewa się, że koszty przecen w stosunku do sprzedaży spadną w trzecim kwartale o około pół punktu procentowego w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku.

Autor:bg

Więcej informacji:H&M, wyniki finansowe, sklepy, internet

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas