Reklama2008-12-08
0

Harnaś, Warka i Tyskie najbardziej widoczne przy relacjachsportowych

Harnaś, Warka oraz Tyskie to marki piwa, które najczęściej możnabyło obejrzeć podczas relacji sportowych w telewizji w okresie odstycznia do października 2008 roku - wynika z badaniaprzeprowadzonego przez wrocławską firmę Pentagon Research zajmującąsię badaniem marketingu sportowego.

Największy udział w rynku efektywności medialnej ekspozycjiwśród firm piwowarskich miała Grupa Żywiec (37 proc.). Dalejznalazły się: Carlsberg (31 proc.), Kompania Piwowarska (30 proc.)i Van Pur (2 proc.).

Ekspozycje marek Grupy Żywiec (m.in. Harnaś) pojawiały sięgłównie podczas meczów piłki nożnej (74,40 proc.) i zawodówżużlowych (18,25 proc.), brandy firmy Carlsberg (m.in. Warka) byłanajbardziej widoczne w czasie skoków narciarskich (81,90 proc.) izawodów piłkarskich (12,29 proc.), zaś marki Kompanii Piwowarskiej(m.in. Tyskie) eksponowane były przede wszystkim podczas meczówpiłki nożnej (80,71 proc.) i wyścigów żużlowych (8,38 proc.).

Badanie opierało się na monitoringu wystąpień poszczególnychmarek w następujących stacjach telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVP 3pasmo wspólne, TV Polonia, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Polsat, PolsatSport i TV4. Monitorowane były programy sportowe (w tymwiadomości), w których pokazywano imprezy polskie bądź z udziałempolskich sportowców.

Autor:pp

Więcej informacji:Harnaś, Pentagon Research, Tyskie, Warka

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas