Prawie wszystkie magazyny motoryzacyjne w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „TopGear”. Wzrosty odnotowały tylko pisma „Auto Świat Poradnik” i „Classic Auto”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w okresie od stycznia do września br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 5,69 proc. względem analogicznego okresu ub.r. i wyniosła 99 308 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 8,23 proc., a jego średni wynik spadł do 84 082 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych na pierwszym miejscu utrzymał się magazyn „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem spadła jednak najbardziej w zestawieniu, bo o 16,6 proc. do 49 928 egz.
Na drugiej pozycji utrzymał się miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on największy wzrost w rankingu, wynoszący 9,15 proc. i jego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 43 364 egz.
Zobacz tabelę
We wrześniu br. liderem sprzedaży ogółem także był „Motor” z wynikiem 99 079 egz. po spadku względem września ub.r. o 2,19 proc. Sprzedaż ogółem zajmującego drugie miejsce „Auto Świata” spadła o 12,21 proc. do 76 242 egz.
Wśród miesięczników liderem sprzedaży było „Auto-Moto” (47 497 egz.), notujące jako jedyne w rankingu wzrost wynoszący 2,27 proc. Na drugiej pozycji znalazł się „TopGear” (44 670 egz., spadek o 24,57 proc. - największy w zestawieniu).
Zobacz tabelę