Prasa2013-01-02
0

I-III kwartał 2012: pisma popularnonaukowe straciły, liderem „Świat Wiedzy”

W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku wśród miesięczników popularnonaukowych pozycję lidera sprzedaży obronił „Świat Wiedzy”, który zanotował jednak spadek jak reszta tytułów w segmencie. Zyskał za to magazyn „Focus Historia”.

W okresie od stycznia do września ub.r. średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) wyniosła 132 703 egz. i w porównaniu do sierpnia i września 2011 roku (tytuł ukazuje się od sierpnia 2011 roku), spadła ona o 14,22 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce zajął wydawany przez G+J Polska miesięcznik „Focus”. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 94 833 egz., po spadku o 11,10 proc.

Trzecia lokata przypadła magazynowi „Wiedza i Życie” (Prószyński Media). Pismo to zanotowało spadek wyniku sprzedażowego o 4,47 proc. do 29 665 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pierwsze miejsce zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Presspublica), którego średnia sprzedaż ogółem w okresie od kwietnia (wtedy tytuł wszedł na rynek) do września ub r. wyniosła 89 500 egz.

Z kolei drugą lokatę zajął „Focus Historia" (G+J Polska), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 2,54 proc. do poziomu 40 283 egz. Był to jedyny wzrost wśród analizowanych tytułów.

Zobacz tabelę

* - dane tylko dla sierpnia i września 2011 roku
** - dane tylko dla okresu od kwietnia do września 2012 roku

Także i we wrześniu ub.r. pierwsze miejsce w rankingu zajął „Świat Wiedzy” (130 989 egz. sprzedaży ogółem, spadek względem września 2011 roku o 24,37 proc. - największy w zestawieniu), drugie - „Focus” (99 088 egz., w dół o 8,41 proc.), a trzecie - „Wiedza i Życie” (29 088 egz., - 13,42 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas