W I półroczu br. prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe dla kobiet zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Sukces”. Jedynym wzrostem pochwalić się może „Zwierciadło”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu br. wyniosła 221 467 egz., czyli o 3,99 proc. mniej niż w I półroczu ub.r.
Drugą lokatę zajął shoppinowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 166 003 egz., po spadku sprzedaży wynoszącym 4,78 proc.
Na ostatnim miejscu podium znalazł się miesięcznik „Joy” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 10,53 proc. do 116 664 egz.
Największy spadek sprzedaży w I półroczu br., wynoszący 28,9 proc., zanotował „Sukces” (Presspublica), który w rankingu zajął ostatnią pozycję. Jego wynik to zaledwie 11 326 egz.
Jedynym wzrostem wśród miesięczników luksusowych pochwalić się może „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło), które w zestawieniu znalazło się na siódmym miejscu. Jego sprzedaż ogółem wzrosła o 8,02 proc. i wyniosła 89 148 egz.
Zobacz tabelę
W czerwcu br. w porównaniu do czerwca ub.r. także liderem był „Twój Styl”, wiceliderem - „Avanti”, a trzecie miejsce zajął „Joy”. Także i tutaj największy spadek sprzedaży ogółem, wynoszący aż 44,90 proc. zanotował magazyn „Sukces”. Z kolei jedyny wzrost sprzedaży (wynoszący 12,81 proc.) osiągnął miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer).