Reklama2020-12-28
0

Ruszyła kampania "I ty możesz uratować komuś życie!" (wideo)

Legionowskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe rozpoczęło kampanię edukacyjną pod hasłem "I ty możesz uratować komuś życie!". To akcja świadomościowa o pierwszej pomocy w nagłym zatrzymaniu krążenia skierowana do uczniów. Działania promocyjne wspiera pro publico bono agencja Salus Public Relations Marta Sułkowska.

Inspiracją do stworzenia emitowanego w ramach tej kampanii filmu była historia sprzed 7 lat. Wówczas w Serocku 17-letnia Anna Helwich dzięki podstawowej wiedzy o pierwszej pomocy uratowała życie mężczyźnie, który stracił przytomność na ulicy. Gdyby nie pomoc dziewczyny, 52-letni mężczyzna nie przeżyłby do przyjazdu karetki pogotowia ratunkowego.

– Wiedza o pierwszej pomocy jest wciąż zbyt mało rozpowszechniona w polskim społeczeństwie. Jak pokazały wydarzenia sprzed kilku lat, a także wiele innych wspaniałych interwencji zrealizowanych przez zwykłych ludzi od tego czasu, skutecznej pomocy w ratowaniu zdrowia i życia mogą udzielić poszkodowanym przypadkowi przechodnie, także nastolatkowie. To możliwe pod warunkiem, że będą znali podstawowe zasady pierwszej pomocy i nie będą się bali zareagować. Dodatkowo wszyscy czujemy zagrożenie związane z pandemią. Stąd pomysł na przystępną i aktualną kampanię edukacyjną skierowaną do uczniów – wyjaśnia Krzysztof Jaworski, prezes Legionowskiego WOPR.

Na filmie Legionowskiego WOPR dziewczyna udzielająca poszkodowanemu pierwszej pomocy zakłada mężczyźnie maseczkę. Nie stosuje sztucznego oddychania metodą usta-usta. To procedury zgodne z wytycznymi udzielania pierwszej pomocy w dobie pandemii COVID-19.

– Nasz film edukacyjny powstał w czasie pandemii COVID-19 nieprzypadkowo. Zależało nam na tym, aby uświadomić innym, że pomimo zmian w procedurze pierwszej pomocy związanych z pandemicznym reżimem sanitarnym, skuteczny ratunek osoby z nagłym zatrzymaniem krążenia jest możliwy. Inaczej sprawdza się teraz oddech poszkodowanego i nie stosuje sztucznego oddychania, ale tak samo jak wcześniej wzywa się pomoc przez numer alarmowy 112, stosuje masaż serca z częstotliwością od 100 do 120 uciśnięć na minutę i wdraża użycie automatycznego defibrylatora zewnętrznego (AED), jeśli jest dostępny. To podstawa skutecznej pomocy – wyjaśnia Krzysztof Jaworski.

Na filmie LWOPR widać, jak dziewczyna upewnia się, czy w okolicy zdarzenia jest bezpiecznie, instruuje przechodniów i wyznacza im role w procedurze udzielania pierwszej pomocy, zabezpiecza i nadzoruje poszkodowanego. Aktorzy-członkowie Legionowskiego WOPR w realistycznej symulacji prezentują, w jaki sposób prawidłowo wykonać kolejne czynności, jak rozmawiać z dyspozytorem pogotowia i jak użyć AED. Druga część filmu to powtórzenie procedury pierwszej pomocy krok po kroku z przystępnym komentarzem instruktażowym.

Film edukacyjny Legionowskiego WOPR będzie dystrybuowany do szkół w całej Polsce z zamysłem zaprezentowania uczniom podczas specjalnych lekcji edukacyjnych.

Partnerem kampanii  jest PKN Orlen. Działania promocyjne wspiera pro publico bono agencja Salus Public Relations Marta Sułkowska.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas