Reklama2019-04-24
7

IKEA delikatnie modyfikuje logo

IKEA wprowadziła delikatne modyfikacje w swoim logo, które wprowadzono w 1992 roku. Są to kosmetyczne zmiany w proporcjach, a ich autorem jest Seventy Agency ze Sztokholmu.

Logo, którym ostatnio posługiwała się IKEA wprowadzono 27 lat temu, w 1992 roku. Teraz firma postanowiła je delikatnie zmodyfikować. Autorem projektu jest Joakim Jerring z Seventy Agency ze Sztokholmu.

Zmianom uległy proporcje w logo. Nowy znak jest mniej niż dotychczas rozciągnięty dzięki czemu ma lepiej prezentować się m.in. na ekranie smartfonów i na stronie internetowej.

Nowe logo



Owal w kolorze żółtym został jakby nieco powiększony, a znajdujące się w nim litery IKEA nieco pomniejszone i bardziej do siebie zbliżone.

Rozszerzono w napisie literę „A”, natomiast „ramiona” w literze K nieco zwężono.

 

Stare logo


Według Jerringa zaktualizowane logo było wynikiem ścisłej współpracy z IKEA przez większą część roku. Firma chciała, aby nowe logo zwiększyło czytelność zarówno w domenach cyfrowych, jak i fizycznych. Chciała także, aby projekt uniknął konieczności ponownej rejestracji znaku towarowego. 

- Wprowadzając subtelne, ale znaczące zmiany w logo, stworzyliśmy optymalne wrażenia wizualne we wszystkich formatach, ale zachowaliśmy unikalne cechy oryginalnego kultowego projektu - powiedział Joakim Jerring. - Jedną z tych aktualizacji było zwiększenie optycznego rozmiaru logo. Zmieniając proporcje prostokąta i owalu, zwiększyliśmy rozmiar litery o 15 proc., tworząc większą obecność marki w tej samej przestrzeni medialnej - dodał.

Wprowadzono też inne odcienie kolorów niebieskiego i żółtego. Nowa kolorystyka ma być bardziej stonowana i wyciszona.

Autor:bg

Więcej informacji:IKEA, logo, Joakim Jerring, Seventy Agency

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas