Radio2024-01-19
11

RMF FM z większą przewagą reklamową nad Radiem ZET. Duże wzrosty Antyradia i RMF Classic

Przez jedenaście miesięcy 2023 roku stacje radiowe zwiększyły  wpływy z reklam o ponad 7 proc. O jedną czwartą więcej zarobiło Antyradio, a RMF Classic o prawiejedną trzecią. Program I Polskiego Radia jako jedyna rozgłośnia zanotowała spadek - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do listopada 2023 roku wydatki na reklamę radiową wyniosły nieco ponad 10 mld zł i były wyższe w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku o 7,1 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, bez rabatów, Kantar).

Ponad jedna trzecia tej kwoty trafiła do RMF FM, które zarobiło spośród stacji radiowych najwięcej  - 3,29 mld zł, a więc 16,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Wicelider zestawienia – Radio Zet – zwiększyło przychody reklamowe w skali roku zaledwie o 1 proc., do 1,84 mld zł.Podium zamyka radiowa Trójka – w tej stacji reklamodawcy zostawili 305,2 mln zł, czyli 3,4 proc. więcej rdr.

Na reklamę w TOK FM przeznaczono 261,1 mln  zł (+9,6 proc.), w VOX FM – 172,9 mln zł (+1,7 proc.), w Esce Warszawa – 146,8 mln zł (+5,5 proc.), a w Esce Wrocław – 136,8 mln zł (+8,4 proc.).

Najwyższy wzrost wpływów z reklam w omawianym okresie odnotowały: RMF Classic – o 32,8 proc. (do 154,5 mln zł) i Antyradio – o 24,3 proc. (d0 158,4 mln zł).

Jedyną rozgłośnią z czołówki tych o największych przychodach reklamowych, która w okresie od stycznia do listopada ub.r. zmniejszyła wpływy z reklam była radiowa Jedynka – budżety na reklamę w tej stacji zmalały rdr łącznie o 15,5 proc., do 286,6 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas