Internet2022-05-31
11

Serwisy informacyjne bez 15 proc. użytkowników. Onet przed WP.pl, o2.pl wyprzedziło Interię

W kwietniu br. czołowe platformy informacyjno-publicystyczne miały 15 proc. użytkowników mniej niż w marcu, spadki zanotowały wszystkie witryny z pierwszej dziesiątki. Liderem zasięgowym pozostaje Onet, na nieco dłużej internautów przyciąga WP.pl, a o2.pl pod względem liczby odwiedzających wyprzedziło Interię.

Część Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i publicystyką ogólnokrajową (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) w kwietniu br. odwiedziło 11,06 mln internautów, co przełożyło się na 36,78 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie (stronie www i aplikacji mobilnej) średnio 58 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna sekcja WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 10,8 mln użytkowników, 35,93 proc. zasięgu oraz 62 minuty i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania. Jedyną stacją telewizyjną w czołówce jest TVN24 - jej platforma w kategorii informacyjno-publicystycznej miała 8,09 mln odwiedzających, 26,92 proc. zasięgu oraz 25 minut i 57 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.

Dużo niższej w zestawieniu są platformy informacyjno-publicystyczne stacji radiowych. Na portalu Radia ZET taka sekcja zanotowała 6,65 mln użytkowników, 22,11 proc. zasięgu oraz 6 minut i 38 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego, a RMF24.pl - 6,42 mln użytkowników, 21,37 proc. zasięgu oraz 11 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W rankingu są też witryny tytułów prasowych. W kategorii informacji i publicystyki platformę „Gazety Wyborczej” (Agora), jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 5,59 mln internautów (dało to 18,6 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 minut i 37 sekund, a na portalu tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) 5,35 mln internautów (17,81 proc. zasięgu) korzystało przeciętnie przez 8 minut i 16 sekund.

Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) sekcja informacyjno-publicystyczna zanotowała 7,87 mln użytkowników, 26,19 proc. zasięgu oraz 17 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania, na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 7,24 mln odwiedzających, 24,07 proc. zasięgu oraz 32 minuty i 49 sekund spędzonych przeciętnie przez internautę, a na Gazeta.pl (Agora) - 6,38 mln użytkowników, 21,21 proc. zasięgu oraz 17 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca wszystkie platformy zanotowały duże spadki ruchu. Łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności, miały w kwietniu 75,47 mln użytkowników, co wobec 88,81 mln w marcu oznacza spadek o 15 proc.

Ogromny wzrost odwiedzalności witryny informacyjno-publicystyczne osiągnęły zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie. Według danych z Mediapanelu w dniach 24-27 lutego codziennie notowały średnio 12,4 mln odwiedzających, wobec 8 mln tydzień wcześniej.

Onet nadal liderem, o2.pl z najmniejszym spadkiem

Natomiast w kwietniu miesiąc do miesiąca zmalał także przeciętny czas korzystania z każdej z czołowych witryn. Onet w kategorii informacji i publicystyki ogólnej stracił 1,98 mln użytkowników (to 15,2 proc. w dół) oraz 23 minuty i 33 sekundy średniego czasu korzystania (28,7 proc.), a WP.pl - 1,38 mln użytkowników (11,3 proc.) oraz 20 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania (24,9 proc.).

Tylko sekcje informacyjno-publicystyczne platformy TVN24 i o2.pl zanotowały jednocyfrowe spadki liczby odwiedzających. W pierwszej ubyło 695 tys. internautów (7,9 proc.), a średni czas spędzany przez użytkownika zmalał o 8 minut i 52 sekundy (25,5 proc.), a w drugiej liczba odwiedzających zmniejszyła się o 186,6 tys. (2,3 proc.), a przeciętny czas korzystania - o 3 minuty i 24 sekundy (16,2 proc.).

W efekcie o2.pl wysunęło się nad Interię, której część z informacjami i publicystyką straciła 1,01 mln użytkowników (12,3 proc.) oraz 12 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (27,1 proc.).

RMF24.pl zanotowało spadek o 1,76 mln internautów (21,5 proc.) oraz 3 minuty i 55 sekund spędzone średnio przez odwiedzającego (25,1 proc.), a sekcja informacyjno-publicystyczna Gazeta.pl - o 1,26 mln użytkowników (16,5 proc.) oraz 9 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania (35,3 proc.).

Obie witryny zostały wyprzedzone pod względem zasięgu przez sekcję portalu Radia ZET z informacjami i publicystką, która straciła 893,1 tys. użytkowników (11,8 proc.) oraz minutę i 30 sekund średniego czasu korzystania (18,4 proc.).

Analogiczna sekcja na platformie internetowej „Gazety Wyborczej” zanotowała spadek o 1,97 mln użytkowników (26,1 proc.) oraz 3 minuty i 38 sekund spędzonych średnio przez internautę (15 proc.), a na Wprost.pl - 2,2 mln użytkowników (29,1 proc.) oraz 3 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (28,1 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas