Internet2022-10-11
21

Paczki InPostu nie odbierzemy już z Żabki. Koniec współpracy

InPost i Żabka Polska zakończyły pilotażową współpracę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Klienci nie mogą już odbierać ani nadawać przesyłek InPost w sklepach Żabka ani wybierać sklepu Żabka oraz Paczkomatów znajdujących się w tych sklepach jako punktów odbioru przesyłek.

Paczki InPost można było nadawać w sklepach Żabka od 2016 roku. Przesyłki kurierskie operatora można było także odbierać przy kasie w Żabkach.

Od stycznia tego roku Żabka i InPost rozpoczęły pilotaż, w ramach którego w wybranych sklepach Żabka pojawiły się Paczkomaty InPost typu InDoor. Obie firmy deklarowały wtedy chęć rozwoju usług nadawania i odbioru przesyłek w wybranych sklepach sieci Żabka.

- Paczkomaty zostały dostosowane do potrzeb sieci convenience tak, by w pełni uzupełniały portfolio oferowanych w Żabce usług. Przesyłki InPost będzie można odebrać również w tradycyjnej formule przy kasie. Współpraca na największym operatorem logistycznym jest naturalnym uzupełnieniem udogodnień jakie Żabka dotychczas oferowała swoim klientom - mówił portalowi Wirtualnemedia.pl  w styczniu Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu.

Koniec paczek InPost w Żabkach

W ostatnich dniach franczyzobiorcy Żabki zostali poinformowani o zakończeniu współpracy z InPostem. Od 7 października zablokowana została możliwość nadawania i odbioru paczek InPost w Żabkach oraz w Paczkomatach na terenie sklepów sieci. Przesyłki skierowane do odbioru w sklepach Żabka lub do paczkomatów do 6 października zostaną obsłużone jak dotychczas.  

Informacje potwierdzają zarówno InPost, jak i Żabka.

- Pilotażowa umowa pomiędzy InPost i Żabką wygasła, strony postanowiły, że nie będą jej odnawiać. InPost dysponuje największą w Polsce siecią automatów paczkowych – blisko 18,5 tys. na koniec drugiego kwartału i bardzo dużą siecią PUDO, a w Żabkach było ulokowane około 300 maszyn w wersji InDoor, co było stanowiło znikomy procent całej sieci InPost - przekazał w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl rzecznik InPostu Wojciech Kądziołka.

- Zakończyliśmy program pilotażowy instalacji paczkomatów InPost w sklepach sieci Żabka i obie strony zdecydowały o braku kontynuacji współpracy - informuje nas biuro prasowe Żabki.

Dalej detalista zapewnia, że zgodnie ze swoją strategią biznesową zamierza "dalej rozwijać segment usług convenience dostępnych w sieci Żabka, także tych związanych z odbiorem i nadaniem paczek".

Klienci sklepów Żabka nadal mogą nadawać i odbierać przesyłki w sklepach w ramach usług Poczty Polskiej i DHL.

Paczkomaty typu InDoor zaczęły pojawiać się w Polsce jesienią 2020 roku. InPost lokuje je w biurowcach, blokach galeriach handlowych i innych obiektach usługowych i mieszkalnych. Pierwszy Paczkomat InPost InDoor typu stanął w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

W Polsce na koniec marca br. InPost miał 17 357 Paczkomatów. Sieć Żabka posiada w Polsce ponad 8 tys. sklepów.

W pierwszym kwartale br. firma InPost osiągnęła wzrost przychodów o 94,4 proc. do 1,5 mld euro (a bez uwzględnienia kupna Mondial Relay o 19 proc.) i spadek zysku netto z 93,8 do 68,8 mln euro.

Na początku br. InPost podpisał umowę na pięć lat dotyczącą dostaw zakupów w ośmiu krajach z platformy odzieżowej Vinted oraz umowę, też na pięć lat, z platformą ogłoszeniową OLX w sprawie dostawy zakupów w ramach usługi Przesyłki OLX.

Autor:jd

Więcej informacji:Żabka, InPost, Paczkomaty, paczki

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas