Internet2015-05-25
1

Interia wyprzedziła Gazetę.pl w mobile’u, liderem Allegro z GG przed Wirtualną Polską i Onetem z RASP

W marcu br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały więcej krajowych odsłon mobilnych niż te należące do Grupy Gazeta.pl. Zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego pozostaje Grupa Allegro-GG, wyprzedzająca Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet-RASP.

Jak wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, strony i aplikacje Grupy Allegro-GG w marcu br. zanotowały 950,1 mln krajowych odsłon mobilnych, stanowiących 18,3 proc. ich wszystkich odsłon. W skali miesiąca zyskały 140 mln odsłon, a z roku na rok ich wynik się potroił (w marcu ub.r. pomiarem site-centric nie były jeszcze objęte aplikacje , m.in. komunikator GG).

W serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano w marcu br. 658,4 mln krajowych odsłon mobilnych (więcej o 30,6 mln niż miesiąc wcześniej i o 232,8 mln niż rok wcześniej), a w tych Grupy Onet-RASP - 598,7 mln (wzrost o 47,4 mln w skali miesiąca i 231,3 mln w skali roku). Zaznaczmy, że obaj wydawcy w ciągu roku przejęli po kilka mniejszych serwisów: Grupa WP - Sportowefakty.pl, Homebook.pl, Domodi.pl i Grupę Money.pl, a Grupa Onet - Skąpca.pl, Opineo.pl i NK.pl.

Na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Interia.pl, która zyskała w skali miesiąca 28,2 mln krajowych odsłon mobilnych i wyprzedziła Grupę Gazeta.pl, mającą o 12,5 mln więcej takich odsłon niż w lutym br.

Wśród czołowych serwisów zdecydowanie największy udział krajowych odsłon mobilnych w całym swoim ruchu ma niezmiennie Ulub.pl (58,32 proc.), a wśród wydawców - NextWeb Media (34,74 proc.) i Grupa Gazeta.pl (30,87 proc.).

Zobacz tabelę


W serwisach i aplikacjach Grupy Onet-RASP wygenerowano w marcu br. 15,76 mln krajowych cookies mobilnych, o 1,19 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 8,2 proc.), a w tych należących do Grupy Wirtualna Polska - 12,8 mln, o 703,2 tys. więcej (5,8 proc. w górę).

Zdecydowanie największy wzrost procentowy w czołówce zanotowała Grupa TVN - o 27,5 proc., czyli 1,15 mln, do 5,32 mln.


Onet.pl zanotował w marcu 497,4 mln krajowych odsłon mobilnych, o 34,5 mln więcej niż w lutym br. i o 179,6 mln niż w marcu br. WP.pl zyskała w skali miesiąca 27,2 mln takich odsłon, a w skali roku 93,2 mln, natomiast Interia.pl - odpowiednio 19,8 i 49,3 mln.

Na Pudelek.pl już 38,78 proc. wszystkich odsłon stanowiły krajowe odsłony mobilne (wobec 36,67 proc. przed miesiącem i 24,77 proc. rok wcześniej), a na Sport.pl - 34,99 proc. (w lutym br. było to 35,47 proc., a w marcu ub.r. - 30,24 proc.).

Zobacz tabelę


Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilna wersja komunikatora GG, która w marcu br. zanotowała 817,4 mln odsłon ogółem, prawie dziesięć razy więcej niż zajmujące drugą pozycję mobilne OpenFM z 83,4 mln odsłon (obie aplikacje należą do Grupy Allegro-GG).

Po ponad 50 mln odsłon wygenerowano w aplikacjach Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Czateria (Grupa Interia.pl), a po ponad 30 mln - w Sport.pl Live (Grupa Gazeta.pl) i Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas