Radio2023-05-08
7

Jedynka bez 31 proc. wpływów reklamowych, RMF FM z większą przewagą nad Radiem ZET

W I kwartale br. radio RMF FM miało przychody z reklam wyższe o jedną trzecią niż przed rokiem. Dwucyfrowe spadki odnotowały Program I i Program III Polskiego Radia, mniej zarobiło też Radio Zet – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do marca br. stacje radiowe zarobiły na reklamach 2,38 mld zł. To 7,4 proc. więcej niż w analogicznym  okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje radio RMF FM, które na reklamach zarobiło w omawianym okresie 792,8 mln zł, zwiększając przychody reklamowe rok do roku o 29,9  proc.

Wiceliderem rankingu jest Radio Zet z przychodami w wysokości 412,9 mln zł – notując spadek w skali roku o 4,1 proc.

Podium zamyka Program III Polskiego Radia. Rozgłośnia zarobiła na reklamach w I kwartale br. 77,7 mln zł, czyli 17 proc. mniej niż rok wcześniej.

Znaczący, bo wynoszący 31,4 proc. spadek wpływów z reklam notuje w omawianym okresie radiowa Jedynka – zmalały one z 96,5 mln zł w I kwartale 2022 roku do 66,2 mln zł w I kwartale br.

Mniej na reklamach zarobiło też radio Vox FM – 45,8 mln zł – czyli 2,8 proc. mniej niż w tym samym  okresie ub.r.

W Esce Warszawa reklamodawcy wydali 34,9 mln zł (wzrost o 10 proc.), w RMF Classic – 34,4 mln zł (wzrost o 25,1 proc.), w Esce Wrocław – 33,6 mln zł (wzrost o 8,2 proc.), a w Antyradiu – 32,6 mln zł (wzrost o 22,6 proc.).

Autor:bg

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas