Portugalska firma Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, wprowadziła nowe logo. Zmienia je po raz pierwszy od 2003 roku. Nowa identyfikacja wizualna ma odzwierciedlać główne cele firmy: skupienie się na przyszłości i wzroście.
Zmienione logo to element nowej strategii Jeronimo Martins dotyczącej tzw. „wizualnej tożsamości”. Jak mówi Sara Miranda, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins, poprzednia identyfikacja wizualna firmy obowiązywała od 2003 roku i obecnie nie odzwierciedlała już rzeczywistości firmy, która teraz stała się międzynarodową grupą skupioną na branży spożywczej.
Jak podano w komunikacie prasowym, nowe logo ma silną i charakterystyczną typografię, a graficzne zaakcentowanie litery „o” w nazwie Jeronimo przekazuje cel grupy, jakim jest skupienie się na przyszłości i wzroście.
Firma do prac nad nowym logo zaprosiła cztery agencje, z którymi wcześniej nie współpracowała: dwie z Portugalii i dwie z Wielkiej Brytanii. Ostatecznie współpracę nawiązała z brytyjską agencją The Partners, która przygotowała nowe logo Jeronimo Martins.