Telewizja2016-08-03
25

Jesień w TVN: nowy serial obyczajowy, premierowe reality shows i kontynuacja znanych formatów

Serial „Na noże”, scripted docu „19+” oraz reality shows: „Azja Express” i „Ślub od pierwszego wejrzenia” to jesienne nowości TVN. Wracają także seriale „Druga szansa”, „Singielka”, „Szkoła” i „Szpital”, a także m.in. znane formaty: „Mam talent”, „Masterchef” i „Top Model”. TVN planuje też telewizyjną emisję wielu hitów kinowych.

Pierwsza jesienna nowość TVN to serial obyczajowy „Na noże”. Zadebiutuje on na antenie TVN 4 września br. i będzie pokazywany w każdą niedzielę o godz. 21.30. W rolach głównych wystąpią m.in. Wojciech Zieliński, Piotr Stramowski, Weronika Książkiewicz, Joanna Jarmołowicz, Piotr Głowacki oraz Dominika Kluźniak. Zieliński i Stramowski zagrają szefów kuchni, którzy rywalizują między sobą i walczą o tytuł najlepszego kucharza.

- Uważam, że ten serial jest bardzo silnym punktem naszej jesiennej ramówki. Uwielbiam tę swoistą poetykę kulinarną i wierzę, że serial oparty na takiej tematyce spodoba się widzom - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN. Miszczak podkreśla, iż serial „Na noże” oparty jest na autorskim scenariuszu TVN. - Zagraniczne formaty serialowe w Polsce się raczej nie sprawdzają, ponieważ Polakom bardzo często trudno jest zrozumieć realia przedstawiane w takich produkcjach. Będziemy w przyszłości stawiać na produkcje osadzone w polskiej rzeczywistości, takim właśnie przykładem jest „Na noże” - mówi nam Miszczak.

TVN pokaże jesienią dwa premierowe programy reality show. Pierwszy to przygodowy „Azja Express”, poprowadzi go Agnieszka Szulim. Program zakłada rywalizację par złożonych z gwiazd, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę (ta suma będzie musiała wystarczyć na wyżywienie, nocleg oraz transport). Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana. Jako pierwsi informowaliśmy o tym formacie w maju br. „Azja Express” zadebiutuje na antenie TVN 7 września br., show będzie nadawany w każdą środę o godz. 21.30.

Wystąpią w nim pary: Pascal Brodnicki z Pawłem Dobrzańskim, Renata Kaczoruk i Weronika Budziło, Hanna Lis w parze z Łukaszem Jemiołem, Iza Miko oraz Leszek Stanek, Małgorzata Rozenek w towarzystwie Radosława Majdana, Przemysław Saleta i Dariusz Kuźniak, Agnieszka Włodarczyk oraz Maria Konarowska oraz Michał Żurawski i Ludwik Borkowski. Uczestnicy będą podróżować przez cztery państwa Dalekiego Wschodu: Wietnam, Laos, Kambodżę oraz Tajlandię.

- Spodziewam się, że program „Azja Express” może stać się hitem naszej ramówki. Jak dotąd, nie było takiego programu na naszej antenie. Dawno nie widziałem tak prawdziwego reality show i tak głębokiego wejścia kamery w życie człowieka, za jego zgodą oczywiście. Kiedyś programy nagrywane były według konkretnego scenariusza. Jeśli było napisane „płacz”, to bohater musiał płakać. W reality show trzeba poczekać, aż bohater będzie płakał. Nie wiem, jak często Hanna Lis czy Małgorzata Rozenek pozwalały się fotografować np. ze łzami w oczach, ale dzięki temu jest to na pewno bardzo autentyczny program - mówi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak. - Sądzę, że reality show przeżywa obecnie w polskiej telewizji swoisty renesans, stąd w naszej ramówce aż dwa premierowe programy tego typu - dodaje Miszczak.

Tym drugim reality show jest „Ślub od pierwszego wejrzenia”, który zdążył już spowodować sporą dyskusję w mediach za sprawą kontrowersji etycznych i moralnych, jakie wywoływał za granicą. Idea programu bazuje na tym, że ślub biorą osoby, które nigdy wcześniej się nie znały. Pary dobierają naukowcy na podstawie takich kryteriów, jak m.in.: testy psychologiczne, wzrost czy doświadczenie życiowe. Dobrani partnerzy spotkają się dopiero w Urzędzie Stanu Cywilnego. Ci uczestnicy, którzy odważą się powiedzieć sobie „tak” i wezmą ślub, będą musieli na miesiąc z sobą zamieszkać. Program skupi się na pokazaniu tego, jak świeżo upieczone małżeństwa poradzą sobie w codziennym życiu.

„Ślub od pierwszego wejrzenia” pokazywany będzie w poniedziałki o godz. 22.30, pierwsza emisja - 5 września br.

Dopiero w listopadzie br. na antenie TVN pojawi się ostatnia premierowa produkcja - serial scripted docu „19+”. Serial ten opowiada historie absolwentów klasy maturalnej, próbujących odnaleźć się w dorosłym świecie. Niektórzy z nich mają już sprecyzowany plan na przyszłość, inni ciągle szukają pomysłu na siebie. Młodzi ludzie przeżywają pierwsze poważne miłości i rozczarowania. Świętują zawodowe sukcesy oraz boleśnie znoszą studenckie porażki. Główną bohaterką jest Melania, zwariowana nastolatka, która komentuje życie swoje i znajomych na videoblogu.

- Chcemy ożywić nieco ramówkę, ponieważ widzowie potrzebują nowości przez cały rok. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu emisji serialu „19+” późną jesienią - tak, aby mógł on być emitowany też w okresie zimowym. Myślę, że skończył się czas, kiedy telewizja skupiała się np. latem lub tuż przed wiosenną ramówką na powtórkach, teraz w każdym okresie roku pojawiają się na antenie nowości - tak decyzję o opóźnieniu emisji „19+” tłumaczy w rozmowie z nami Edward Miszczak.

TVN już latem br. postanowił nie skupiać się na powtarzaniu znanych programów, lecz wprowadził na antenę nowości, w tym program Małgorzaty Rozenek „Projekt Lady”, który stał się hitem letniej ramówki stacji. Miszczak zapowiedział w rozmowie z nami, że TVN pracuje nad kontynuacją tego fomratu.

Poza nowościami jesienią na antenie TVN pojawią się także kontynuacje znanych już formatów. 5 września br. będzie można zobaczyć pierwszy odcinek drugiej serii serialu „Druga szansa” z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej. Serial pokazywany będzie w poniedziałki o godz. 21.30. W nowych odcinkach grana przez Kożuchowską agentka gwiazd Monika Borecka znowu jest na topie i będzie musiała ponownie odnaleźć się w polskim show biznesie. Z kolei od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55 pokazywana będzie kontynuacja serialu „Singielka”. Emisja zacznie się 1 września.

Jesienią w TVN nie zabraknie także kolejnych odcinków scripted docu „Szkoła” (emisja od poniedziałku do piątku o godz. 16.00) oraz „Szpital” (poniedziałek - piątek, godz. 18.00). Oba seriale pokazywane będą od 1 września.

Na antenę wracają także m.in.:
- „Kobieta na krańcu świata” Martyny Wojciechowskiej - pierwsza emisja w niedzielę, 11 września o godz. 11.00;
- „Co za tydzień” Oliwiera Janiaka - od niedzieli, 4 września br., godz. 11.30;
- show „Kuba Wojewódzki” - od wtorku, 13 września br., godz. 22.30;
- show „Mam talent” - od soboty, 3 września br., godz. 20.00;
- „Masterchef” - od niedzieli, 4 września br., godz. 20.00;
- „Rozmowy w toku” Ewy Drzyzgi, które nadawane będą od poniedziałku do piątku o godz. 15.00 (od 1 września br.).

Na antenie nie zabraknie także takich programów, jak „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler, czy „Top Model”, „Ugotowani” oraz serial „Na Wspólnej”.

Wszystkie tytuły będą dostępne także w serwisie player.pl, który dodatkowo produkuje coraz więcej własnych programów, które można oglądać tylko w internecie.

TVN planuje także emisję kinowych hitów. Pokazane zostaną m.in. międzynarodowe przeboje „Hobbit: Bitwa Pięciu Armii”, „Strażnicy Galaktyki” i „Czarownica”, a także filmy rodzime - m.in. „Jack Strong” oraz „Bogowie”.

Edward Miszczak ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że koszt przygotowania tegorocznej jesiennej ramówki TVN był o około 20-30 procent wyższy w porównaniu z kosztami przygotowania ramówki wiosennej. - Tegoroczna ramówka była też z pewnością nieco droższa niż wyprodukowanie oferty jesiennej w zeszłym roku - powiedział nam Miszczak. Szczegółów finansowych jednak nie zdradza.

TVN ma nadzieję, że jesienne propozycje stacji przypadną do gustu telewidzom. Jak podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Górska, szef zespołu PR TVN, takie nadzieje może rozbudzać duża popularność programów, które TVN pokazywał latem br. - „Projekt Lady” jest hitem letniej ramówki. Przyciągał przed telewizory średnio ponad 2 milionów widzów, a jego średni udział w widowni komercyjnej to ponad 20 proc. Widownia najpopularniejszego odcinka „Domu marzeń” sięgała ponad miliona osób, tym samym osiągając maksymalny udział w rynku na poziomie 13,3 proc. w grupie 16-49. Kolejna letnia nowość, program zaczerpnięty z portfolio Scripps Networks Interactive, „Polowanie na mieszkanie” jest bezapelacyjnym liderem w swoim paśmie nadawania (niedziela, godzina 11.00), a maksymalny udział w widowni komercyjnej zbliżył się do 14 proc. Program „Dzień Dobry Wakacje” również cieszy się dużą popularnością wśród widzów, z maksymalnym udziałem w grupie komercyjnej na poziomie 14,3 proc. - wylicza Joanna Górska.

TVN promuje swoja jesienną ramówkę w spocie wizerunkowym, który można oglądać od wtorku, 2 sierpnia br.

W pierwszym półroczu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 10,5 proc.

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas