Reklama2010-02-10
3

Kampania „freewolnych domen” home.pl nie dyskryminuje kobiet

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą kampanii home.pl pod hasłem „Freewolne domeny” dyskryminowanie kobiet. Kontrowersje wzbudziła pokazana w reklamie modelka z kajdankami.

Otrzymany przez Komisję Etyki Reklamy protest przeciwko kampanii home.pl prowadzonej pod hasłem „Freewolne domeny” dotyczył wariantu kreacyjnego, w którym modelka klęczy z kajdankami na nadgarstkach. Autor skargi ocenił, że „reklama przedstawia kobietę w pozie i ubiorze wskazującym na podtekst seksualny przekazu”. Protestujący zaznaczył, że reklamodawca „w sposób celowy powiela wulgarny i niedopuszczalny z punktu widzenia dobrych obyczajów, poszanowania godności ludzkiej i zasad niedyskryminacji wizerunek kobiety jako wyłącznie obiektu seksualnego”. Odbiorca zauważył również, że użyte w kampanii słowo „domena” kojarzy się w kontekście przekazu z pojęciem dominacji lub jednym z przyjętych określeń kobiet trudniących się prostytucją.

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz nadużywania zaufania odbiorców. Przekaz oskarżono również o zawieranie treści dyskryminujących. Odpowiedzialna za kampanię firma home.pl nie odniosła się do tych zarzutów.

Natomiast Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w przekazie naruszenia dobrych obyczajów ani promowania niewłaściwych wzorców. W konsekwencji instytucja uznała, że reklama nie przekracza zasad kodeksu branżowego.
 

Autor:Wojtas Tomasz

Więcej informacji:home.pl, Komisja Etyki Reklamy

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas