Reklama2023-09-19
6

Emocjonalny i drastyczny apel do kierowców w nowej kampanii Ministerstwa Infrastruktury

Ruszyła kampania społeczna pod hasłem “Inni też popełniają błędy. Zwolnij” realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ministerstwo Infrastruktury. Jej celem jest zwiększenie świadomości kierowców w zakresie prawidłowych wzorców zachowań w określonej sytuacji drogowej. 

Najnowszym spotem „Inni też popełniają błędy. Zwolnij” Ministerstwo Infrastruktury zwraca się do kierowców z emocjonalnym i drastycznym apelem o zdjęcie nogi z gazu. W 2022 roku w Polsce, z winy kierujących pojazdami, doszło do 19 373 wypadków, co daje aż 90,9 proc. z łącznej liczby 21 322 wypadków drogowych.

Realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ministerstwo Infrastruktury kampania ma na celu zwiększenie świadomości kierowców w zakresie prawidłowych wzorców zachowań w określonej sytuacji drogowej.

Bohaterami spotu są dwaj kierowcy, a dramatyczna sytuacja, która ma za chwilę nastąpić zilustrowana jest poprzez zatrzymanie czasu. Obaj kierowcy wysiadają z samochodów, tuż przed wypadkiem, który ma nastąpić bezpośrednio po ich rozmowie. Jeden z mężczyzn przepraszając za popełniony błąd, polegający na wymuszeniu pierwszeństwa na skrzyżowaniu prosi, aby drugi kierowca zahamował, ze względu na dziecko, które jedzie razem z nim.

-  Jest już za późno i kierowcy nie mogą niczego zmienić. Doszło do dwóch błędów, których kumulacja spowoduje tragiczne konsekwencje. Jest to kampania traktująca o zasadzie ograniczonego zaufania na drodze, więc temat bardzo ważny i niezwykle aktualny – mówi Krzysztof Kujawski, reżyser polskiej wersji spotu. - Mieliśmy do zrealizowania wypadek samochodowy oraz bardzo trudną scenę dialogową. Głównym problemem, który chcieliśmy oddać, były emocje między dwoma kierowcami, a szczególnie emocje ojca, który ma świadomość, że „zatrzymany czas” jest momentem, w którym po raz ostatni może spojrzeć na syna – dodaje Kujawski.

Scena wypadku została zrealizowana za pomocą technik CGI (computer-generated imagery). Zarówno efekt zatrzymania czasu, jak i samego wypadku wymagał precyzyjnych obliczeń i ustaleń jeszcze przed realizacją zdjęć. W procesie postprodukcji została m.in. wykonana symulacja cząsteczek – kurzu, kamieni oraz rozbitego szkła, aby jak najwierniej oddać detale towarzyszące wypadkowi.

Głównym celem kampanii jest dotarcie do jak największej grupy kierowców, wskazując  konsekwencje naruszania przepisów prawa o ruchu drogowym oraz niosąc przesłanie, że im szybciej jedziesz, tym mniej czasu masz na reakcję i tym dłużej trwa zatrzymanie pojazdu. 

 

Adaptację kreacji oraz produkcję polskiej wersji nowozelandzkiego spotu przygotowała agencja reklamowa Keino Grupa, która jest również odpowiedzialna za przeprowadzenie kampanii digitalowej oraz za komunikację w social mediach. Spot będzie także emitowany w ramach kampanii telewizyjnej.

Autor:bg

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas