Liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w kwietniu br. mimo spadku pozostał Disney Channel. Największy wzrost zanotował teleTOON+, zaś na przeciwnym biegunie znalazł się Boomerang.
Disney Channel zanotował w kwietniu br. spadek udziału względem kwietnia ub.r. o 22,6 proc. do 0,83 proc., ale utrzymał się na pierwszym miejscu. Na drugiej pozycji pozostał Cartoon Network, którego wynik poszedł jednak do góry o 6,5 proc. do 0,79 proc.
Na trzecie miejsce z piątego awansował kierowany do przedszkolaków Disney Junior. Jego udział wzrósł o 36,7 proc. i wyniósł 0,76 proc. Nadająca od jesieni 2010 roku stacja zepchnęła z podium siostrzany kanał Disney XD, obecny w Polsce od kilkunastu lat, który znalazł się na czwartym miejscu z udziałem na poziomie 0,72 proc.
Najwięcej w segmencie zyskał plasujący się na pozycji ósmej kanał teleTOON+/Hyper, który powstał w październiku ub.r. po przekształceniu stacji ZigZap. Jego udział wzrósł o 73,8 proc. i wyniósł 0,14 proc.
Najwięcej w zeszłym miesiącu stracił zaś Boomerang (miejsce ósme), którego wynik zmalał o 41,5 proc. do 0,16 proc.
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 4-12 lat liderem oglądalności był natomiast Cartoon Network (7,49 proc. udziału, wzrost o 33,2 proc.), drugie miejsce zajął Disney XD (6,12 proc., - 8,5 proc.), a na podium uplasował się jeszcze Disney Channel (5,52 proc., - 22,9 proc.).
Największy wzrost, wynoszący 114,6 proc., zanotował tutaj także kanał teleTOON+/Hyper, zaś najwięcej stracił Boomerang (- 46,7 proc.).
Zobacz tabelę
Najwięcej widzów w kanałach dziecięcych w kwietniu br. miał film animowany “Król Lew”, który obejrzało 336 tys. osób. Nadał go Disney Channel, który w kwietniowym top 10 umieścił sześć pozycji. W zestawieniu znalazły się jeszcze trzy programy z anteny Cartoon Network i jeden z oferty Disney XD.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.