Telewizja 2015-07-13
10

Kanały TVP najchętniej oglądane. Tylko Grupa Polsat na plusie

Telewizja Polska w I półroczu 2014 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym, ale jedynie Telewizja Polsat odnotowała wzrost. Grupa Zygmunta Solorza-Żaka znalazła się na czele grupy komercyjnej.

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w I półroczu 2015 roku wyniósł 31,60 proc. To o 1,83 proc. mniej niż w I półroczu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w analizowanym okresie wyniósł 21,81 proc., czyli o 3,86 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.

Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,05 proc., o 3,47 proc. mniejszym niż w I półroczu 2014 roku.

Warto dodać, że łączny udział wszystkich trzech grup uplasował się na poziomie 73,46 proc. Był on o 0,68 proc. niższy, niż w analogicznym okresie ub.r.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w I półroczu 2015 roku to 24,30 proc., czyli o 5,56 proc. więcej niż w I półroczu 2014 roku. W analogicznym okresie rok wcześniej stacje tej grupy zajmowały miejsce drugie.

Z kolei na drugą pozycję spadła Telewizja Polska. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym miesiącu miały łącznie 24,08 proc. udziału po spadku o 4,67 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w I półroczu br. wzrósł o 0,32 proc. do 21,92 proc.

Łączny udział Grupy Polsat, TVP i TVN wyniósł tutaj 70,30 proc., po wzroście o 0,24 proc.

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (10) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas