Reklama2017-10-20
1

KER: para żółwi i pośladki w spocie Tigera nie zagrażają dzieciom i młodzieży (wideo)

Telewizyjny spot napoju energetycznego Tiger (Maspex Wadowice) pod hasłem „Mocniej, szybciej, celniej, trzeźwiej”, emitowana wiosną br. nie zagraża rozwojowi dzieci i młodzieży - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

KER rozpatrywała skargę na spot promujący energetyk Tiger hasłem „Mocniej, szybciej, celniej, trzeźwiej”. Przygotowała go agencja reklamowa Brasil. Spot emitowany był też w internecie, m.in. na YouTube.

Skarżący ją zwrócił uwagę m.in. na pokazaną w tej reklamie parę żółwi przedstawionych w pozycji budzącej skojarzenia stosunku seksualnego oraz dwusekundowe ujęcie damskich półnagich pośladków w dwuznacznym tańcu/pozycji/ruchu. „Zakładam że reklama nie jest kierowana do dzieci, natomiast mając na uwadze art.32 KER oraz wcześniejszy jej opis chcę zwrócić uwagę na to że jest emitowana w trakcie przerwy reklamowej programu „Masterchef Junior”. Zarówno bohaterowie programu jak i duża część odbiorców to dzieci w wieku od lat 8. Reklama nie uwzględnia stopnia rozwoju dzieci oraz zagraża ich dalszemu psychicznemu oraz moralnemu rozwojowi (art.25). Proszę o interwencję" – napisano w skardze.

W odpowiedzi na postawione zarzuty przedstawiciele Maspeksu zwrócili uwagę, że zaskarżona reklama nie jest skierowana do dzieci, a jej emisja przy programie „Masterchef Junior” nie jest złamaniem prawa, bo TVN wobec tego programu nie stosuje ograniczeń związanych z niespełnianiem kryteriów żywnościowych obowiązujących w reklamach dla dzieci.

„Zachowania podobne do sceny z życia zwierząt, jaką ukazano w reklamie, w scence, która z uwagi na jej bardzo krótki czas trwania jest na granicy percepcji, dzieci mogą oglądać w czasie wycieczki do zoo, spaceru, albo oglądania filmów przyrodniczych emitowanych przed godziną 20.00. W scenie tej nie ukazano żadnych szczegółów aktu odbywanego, zdaniem autora, przez oba żółwie” - napisano w odpowiedzi na zarzuty. Zwrócono też uwagę, że spot ten można uznać za miejscami frywolny i rubaszny, lecz nienaruszający zasad etycznej reklamy.

KER nie dopatrzyła się w zaskarżonym spocie Tigera naruszenia Kodeksu Etyki Reklamy. Uznała, że nie zawiera on treści, które mogą zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży.

Autor:bg

Więcej informacji:Tiger, Maspex, Komisja Etyki Reklamy

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas