Reklama2016-03-23
0

Kina, indoor i radio z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół dzienniki

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych po dwóch miesiącach br. były wyższe od tych osiągniętych w ub.r. o ponad 12 proc. Największy wzrost zanotowały indoor, kina i radio. Spadły zaś wpływy dzienników.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu i lutym br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach ponad 4,3 mld zł, czyli 12,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największe wpływy miała jak zawsze telewizja - wyniosły one o 2,1 mld zł, czyli 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Na reklamę w stacjach radiowych marketerzy wydali w omawianym okresie 19,3 proc. więcej niż rok temu - 916,6 mln zł.

O 14,6 proc. wzrosły z kolei przychody reklamowe magazynów - do 461,4 mln zł. Kina zarobiły 21 proc. więcej - 368,5 mln zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 13 proc., do 223,2 mln zł.

Największy wzrost wpływów miała branża indoorowa - jej przychody były wyższe o 45 proc. i wyniosły prawie 9 mln zł.

Wciąż maleją przychody z reklam dzienników, które przez pierwsze dwa miesiące br. zarobiły 196,7 mln zł, czyli 5 proc. mniej w skali roku.

Z prognoz ZenithOptimedia Group wynika, że wartość rynku reklamowego w 2016 roku w Polsce wzrośnie o ok. 3,5 proc. , do blisko 7 mld zł netto. ZOG prognozuje, że wzrosną m.in. wydatki na reklamę telewizyjną, radiową i internetową, a spadną nakłady na prasę i outdoor.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas