Telewizja 2015-10-05
0

„Klan” zyskał widzów. TVP1 wygrywa z konkurencją

Telenowelę „Klan” w jesiennym sezonie śledzi średnio 1,97 mln widzów, czyli o 50 tys. więcej niż rok temu. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 31 sierpnia do 1 października br. wyniosła 1,97 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 19,88 proc. wśród wszystkich widzów oraz 11,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49. „Klan” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.

W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 30 września br. Przed telewizorami zgromadził on 2,24 mln oglądających.

Zobacz tabelę


W porównaniu do  analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja zyskała 50 tys. widzów, ale spadł jej udział w grupie komercyjnej. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,92 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 19,11 proc. i 12,59 proc. Wtedy serial pokazywano od poniedziałku do czwartku.

TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie końcówkę „Poznaj swoje prawa” oraz „Pierwszą miłość”, co daje mu 16,12 proc. udziału. Trzeci jest TVN (końcówka „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”; 12,68 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,14 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.

Zobacz tabelę

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 11,79 proc

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Klan, telenowela, TVP1

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas